donderdag 1 mei 2008

Wordt het plan A of plan B?

De laatste dagen heb ik me flink koest gehouden en heb me ook niet in het feestgewoel begeven om te kijken of er nog wat leuks was om te kopen. Helaas kan ik ook deze dagen niet naar de Quilttentoonstelling in Veldhoven en dat terwijl die nog wel zo lekker dichtbij is voor mij. Ik hoest me momenteel een ongeluk en hou me maar even rustig. Ook om genoeg energie op te doen voor a.s. zaterdag 3 mei.

Dan wordt mijn dochter 22 jaar (wat vliegt de tijd toch!). Ik weet het nog zo goed. Ze was er binnen 2 uur en alles ging in een sneltreinvaart. Toen ze geboren was zag ik een ontzettend piepklein neusje vol witte puntjes tussen de wangetjes verscholen. Volgens de vroedvrouw waren die puntjes afkomstig van mijn hormonen, maar die zouden wel wegtrekken en het neusje zou ook nog wel bijtrekken en eruit ploppen. En het plopte eruit en hoe! De volgende dag. Een neus die meer opviel dan het hele gezichtje. Ik schrok eigenlijk best wel. Mijn oma heeft een zgn ‘aardbei’ neus of meer een ‘aardappel’ neus. Zo ook de vader van haar vader. De rest van de familie is gelukkig wat minder bedeeld geweest bij het ‘uitdelen’ van neuzen. Ik dacht al meteen aan plastische chirurgie als ze groter zou worden. Ook op de eerste foto’s zag ik alleen maar ‘De neus’… Na een paar dagen was alles in normale proporties en ook nu nog steeds :-) Ze heeft een prachtige gevormde normale neus!
De laatste jaren hebben we de gewoonte om samen een dagje eruit te gaan. Prompt voel ik me dan niet helemaal oké en hebben we een plan B in moeten zetten voor een stad wat dichterbij. Dit jaar was het plan om naar Brussel te gaan, maar ik heb geen idee hoe ik me zaterdag voel. Minder hoesten of is het erger geworden. nog steeds verhoging of niet. Voorlopig houden we nog even plan A voor Brussel aan. Rijden met de auto tot net over de grens, pakken daar de trein. Dat is dan 1,48 uur reizen voor 28 euro samen. Gaan we met de trein vanuit Eindhoven dan is het ineens zo rond de 76 euro samen en iets van 3,5 uur reizen. Dat scheelt natuurlijk best wel veel 28 of 76 euro en dan de tijd nog. Het leuke is dat in België in het weekend een kaartje maar de helft kost! Ons plan B is Antwerpen, dat is minder reizen. Het leuke is daar om de Zoo te bezichtigen.

Mijn dochter krijgt een digitale camera (van mij en haar vriendje) en in de Zoo kun je natuurlijk mooie foto’s maken. Vrijdag nog wat voorbereidingen treffen voor ons dagje uit (+ een middel tegen hoest) en de rest van de dag verplicht bankzitten voor mij met paracetamol, echinae forte met vitamine C. Of er misschien nog een plan C komt, een plaatsje nog dichterbij, sluit ik niet uit…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten