dinsdag 11 maart 2008

Tasje uit 1915 met gratis borduurpatronen


Op mijn surftocht op internet kwam ik dit geborduurde tasje uit 1915 tegen. Een patroontje zat er niet bij en ook niet de gebruikte kleuren. Dat moest in die tijd allemaal besteld worden. Zo ook het koordje en de stof.
Ik heb de volgende DMC-kleuren voor het patroontje gekozen: 3346 – 814 – 352 – 322 en 321.
Voor dit tasje is Axefdastof gebruikt en het tijdschrift vermeldt nog dat het aan de achterkant precies hetzelfde is geborduurd.
Het patroon is NIET door mij ontworpen, wel omgezet van dit plaatje in een borduurpatroon. Gezien het jaartal zit er ook geen copyright meer op. Je mag het dus vrij gebruiken. 


Het patroon kan natuurlijk ook voor andere doeleinden worden gebruikt dan voor een tasje. Zo heb ik nog twee variaties van patronen gemaakt in blauw en rood. Voor het blauwe patroon zijn de DMC-kleuren de volgende: 930 – 931 – 932 – 3750 en voor het rode: 304 – 352 – 814 – 817.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten