donderdag 29 mei 2008

Verandering en bijpraten

Het wordt weer tijd voor een logje, maar het komt er maar niet van. Wat heb ik allemaal te melden?
Ten eerste heb ik een tijdelijke afbeelding als kop in mijn weblog staan omdat ik mijn hartenbannertje een beetje erg beu was. Dit is ook niet helemaal wat ik wil, maar dat was tevens wat uitproberen met PSP wat het programma allemaal kan. In de zomervakantie ga ik er eens echt voor zitten :-) Update 1/6: ik heb gemerkt dat de nieuwe kop niet op alle computers is te zien…

Op handwerkgebied zit ik ijverig iedere dag een driehoekje vast te stikken met een bijpassende kleur garen. Het schiet niet erg op, maar ik vind het wel veel beter worden dan de witte geregen draad die je toch te goed zag. Ik heb er geen spijt van in ieder geval. Update 1/6: ik heb toch besloten om een gedeelte met de naaimachine te stikken en de uiterste hoekjes met de hand te doen anders duurt dit nog een jaar op mijn huidige tempo…
Ook nog heel eigenwijs zitten breien onder een tv-programma, wat ik eigenlijk niet had moeten doen. Ik draag lenzen en heb dan een leesbrilletje nodig met breien. Zonder lenzen heb ik dat niet nodig. Meestal handwerk ik dus zonder lenzen dan zie ik alles van dichtbij perfect. Dit keer met tv-kijken heb ik met opnieuw aanhechten niet goed opgelet en de overgang naar een andere kleur ging dan ook niet vloeiend. Ik heb dus wat pennetjes terug moeten steken en ben niet echt verder gekomen meer. De aanhechting van de nieuwe bol is nu wel goed.
Ik ben ook nog bezig met een nieuwe pannenlap met kronkels met andere volgorde van de kleuren. Update 1/6: De patronen voor pannenlappen die ik getekend heb in vorig logje moeten dubbel gemaakt worden (net zoals het oorspronkelijke 3 Suisses patroon aangeeft) omdat de kronkels tegenelkaar aankomen en daarna 2 gaten krijgen. 




Mijn ABC borduurband (patroon van Donna Kooler) is eindelijk af. Nog mijn naam + jaartal erop borduren en de hoekjes netjes afwerken.

 (Foto: alleen de mappen, er hoort nog een stapeltje losse tijdschriften bij plus een aantal boeken) De grootste klapper en ook de reden dat ik  ECHT nergens meer tijd voor had, was dat ik vorige week zondag naar een rommelmarkt hier een straatje verder ben geweest. Deze rommelmarkt wordt eens in de 5 jaar gehouden en iedere keer kom ik met leuke spulletjes thuis. Ik was het al bijna vergeten en kwam eigenlijk ook vrij laat (pas om half drie en het duurde van 10 tot 4 uur). Mijn hart maakte een sprongetje want wat zag ik daar bij de boeken… een hele grote doos vol met 9 banden vol handwerktijdschriften + nog een stapel los. Er stond o.a. Anna aan de zijkant van de mappen, maar toen ik vluchtig keek, zag ik van allerlei tijdschriften. Ik mocht zelf een bod uitbrengen en het was van mij!  Niemand wilde het blijkbaar! Mijn adrenaline steeg en hup vlug de fiets ophalen om de doos snel thuis te zetten. De mappen zaten onder een dikke laag stof en heb ik eerst afgesopt. Ik voelde me net alsof ik de hoofdprijs had gewonnen! Het waren Burda Specials borduren, Ariadne Specials Haken, Steek/Handwerken, Ariadnes Extra, Anna's jaren 1978 tot 1981, Breishows Margriet, Phildar, Pako borduurpatroon van Piet Marée met hele mooie vogels, diverse Sabrina Kreatief, 3 Suisses Plezier/Spelen met resten diverse uitgaven!, DMC haken, Pinqouin, Filethaakwerk, Scheepjes en nog een paar boekjes over haken + haak-en breisteken, een schrift vol met geschreven patronen (super ouderwetse) en iemands poging tot patroontekenen. Na het snel doorbladeren van alles, ben ik de afgelopen dagen alles heel langzaam door gaan kijken en heb bladzijdes vol geschreven aan wat ik wil maken, waar ik het kan vinden en welke ideeën ik heb opgedaan! En pannenlappen… heel veel leuke patronen ;-) Ik voel me zo rijk nu…! Er zit niet eens erg veel dubbel bij! En wat dubbel was, kan mijn versleten versies weer vervangen.

De tand des tijds, het intensieve gebruik en niet te vergeten een zwart donderstraaltje van een Milootje die niet goed tegen tijdschriften kan die in een map zitten… Alles aan mappen staat dus hoog. Op haar ooghoogte staan nu hele oude mappen die ze mag gebruiken om te krabben en zich op uit te leven. Ze heeft haar eigen boekenplankje in de kast. Zo eens in de tijd heeft ze zo haar dolle bui en gooit ze al 'haar' mappen eruit en gaat als een stofdoek daar te keer ;-) (foto van haar mappen, foto is niet scherp maar geeft een goede indruk hoe ze zich kan uitleven).
Dat was het zo'n beetje wat me bezig heeft gehouden. Ik ben inmiddels weer bijgekomen van dit geluksgevoel. Maar als ik ernaar kijk dan voel ik me toch super! In die tijd kon ik echt niet zoveel uitgeven voor tijdschriften en ik had ze zo graag! Nu heb ik ze alsnog!
Zo… nu is iedereen weer helemaal bij! Alleen zelf loop ik een tikkeltje achter met lezen + reageren. Maar ik kom eraan dit weekend! Update 1/6: door een pc crash zaterdag is dit ook weer een tikkeltje anders geworden dan ik me had voorgenomen! Mijn hoop is op vanavond gevestigd!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten