zaterdag 6 december 2008

‘FF’ bellen naar de KPN

Maandag een week geleden belde er een aardige mevrouw van KPN die warempel wist waarover ze sprak en niet alles hoefde te vragen zoals wel vaak/altijd het geval is met call centra. Of ik een goedkoper abonnement wilde en dan geheel over wilde gaan bij KPN, zowel bellen als internet. Dat leek me wel wat en voor iets meer en toch iets minder dan wat ik nu betaal nog sneller en gratis bellen ook. Oké ik zat al een tijdje op zo’n telefoontje te wachten. Echt waar ;-)
Nu ben ik alleen nog maar bij HCC geweest en daarna overgestapt naar Wanadoo, wat weer Orange werd en tegenwoordig Online wordt genoemd. Bij iedere verandering ging het m.i. achteruit en vooral met de ‘spam’ liep mijn Outlook iedere week behoorlijk vol met wel 1000 overbodige aangeboden artikelen van verlengende ledematen tot blauwe pilletjes, van Amerikaanse(!) hypotheken tot vreemdsoortige medicijnen, aanbiedingen van Russische mails die ik niet eens kan lezen wat ze aanbieden, kortom geen interesse voor dit alles. Na het zoveelste ‘woord’ (uitgezonderd de Russische…) te hebben opgegeven om die rommelzooi te blokken met een filter, bleef ik de ‘spam’ toch krijgen. Nu open ik alleen nog Outlook om het vervolgens weer regelrecht te dumpen naar de prullenbak. Lezen is er niet meer bij, jammer als er oude bekenden tussen zitten, maar 1000 mails wordt me toch iets te veel van het goede en al helemaal van mijn kostbare vrije tijd. Mijn hotmail en gmail is er zo goed als vrij van zelfs en ook nog eens gratis. Maar ik ga dus over naar de KPN. Het zou 23 januari gaan gebeuren, monteur gratis, nooit weg, dus niet zelf de stekkers verwisselen en dan ontdekken dat ineens de telefoon niet meer werkt. .. ahummm.
Afgelopen woensdag krijg ik niet één, maar liefst 5 contracten aangeboden, allemaal op mijn naam soms mevrouw soms heer, allemaal met een ander wachtwoord, andere gebruikersnaam, ander e-mailnummer. Eeeeuuuhhhh… ik had maar toegezegd voor één en niet voor vijf. Dus met een diepe zucht, papier en pen bij de hand en alle contracten, het nummer van KPN donderdagmiddag proberen te bellen.
Dat valt niet mee! Want al denk je het moet een 1 zijn, blijkt het volgende verhaal met keuzes niet meer te kloppen. Nou dan maar keuze 2 met nieuwe keuzes. Uiteindelijk bij ‘anders’ uitgekomen, maar wat blijkt dan dat er intern niet doorverbonden kan worden in de meeste gevallen. Of is het soms niet ‘wil’ doorverbinden? Waar is de tijd gebleven gewoon direct een telefoniste aan de lijn te krijgen… wat ben ik toch ouderwets nu he ;-) Maar goed. Vol goede moed een paar keer mijn verhaal gedaan en diverse keren erbij gezegd dat het inmiddels al tegen de tien keer aanzit dat ik dat vertel en graag iemand wil spreken die het eindelijk kan uitzoeken. Wordt me nog eens gevraagd of het zakelijk is of privé….grgrgrg… ik dacht dat ik duidelijk mijn verhaal al had verteld… ja privé dus…. ja hoor, kom ik uit bij zakelijk! Zou je ze niet! Nu kon die meneer mijn Nederlands niet verstaan en ik zijn Oosterse klanken… Misschien was het mijn Brabantse ‘g’ wat enige verwarring bracht, maar dat kan het onmogelijk zijn, omdat ik zelf ooit telefoniste bij Philips ben geweest, internationaal telefoniste zelfs en kan dus neem ik aan wel duidelijk articuleren. En in het woord ‘privé’ zit niet eens een zachte ‘g’ ;-)
Maar goed, om verder te gaan met mijn verhaal. Eindelijk na denk ik een kwartier – en dan duren minuten lang- krijg ik een jongeman aan de telefoon die het schijnt te begrijpen en zelfs het een en ander voor me gaat uitzoeken en me niet probeert door te verbinden. Wel word ik een paar keer gedwongen naar wat deuntjes te luisteren die je al snel beginnen te irriteren i.p.v. je ze rustig moeten maken…  Ik noem dat altijd tandartsmuziek. Die werken danig op je zenuwen! De jongeman kon me vertellen dat de KPN inmiddels al wel de andere contracten had laten vervallen, maar mij daarvan niet op de hoogte had gebracht. Hij vond het zelf ook een administratief zootje daar! Hij zocht inderdaad alles goed voor me uit. Kon me zelfs vertellen hoeveel ik in dat kwartier gebeld had en welke afdelingen me allemaal probeerden door te verbinden en welke me er gewoon uitgooiden… Ja de KPN staat voor niets hoor! Ze ‘zien’ alles! Nu was het ook nog zo dat ik deze dag een grote doos met KPN-spul had ontvangen die ik eigenlijk pas in januari zou ontvangen. Dan moest ik weer de KPN bellen om een afspraak te maken voor die gratis monteur. Mijn hemel, weer de KPN bellen? De jongeman vond dat het verschrikkelijk mis was gegaan dat hij dat wel even voor mij zou gaan regelen. Wel lief weer toch.
Als alles goed gaat, en dat weet je immers nooit bij de KPN heb ik nu zelf ondervonden, dan heb ik vrijdag 19 december een andere provider. Ik ben benieuwd… Een ding… ik hoop niet dat ik weer moet bellen voor het een of ander! Als je dus ooit de KPN moet bellen, zet een grote pot koffie of thee bij je, slik van te voren wat valeriaan om helder maar ook de ergerniskantjes wat te vertroebelen, maar trek vooral veel tijd uit! En … vraag naar Sander ;-) Gelukkig dat ze tijdelijk de telefoonkosten voor dat 0900 nummer hebben verlaagd! Het was 0,10, en nu 0,01 per minuut. Ik snap nu ook waarom… :-) Maar mocht ik na 19 december ineens niet meer te traceren zijn op de diverse weblogs, dan ben ik vast aan het proberen de KPN te bellen…

Update: Maar Sander had de afspraak helaas niet vastgelegd, bleek later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten