Nog maar even een vervolg op mijn overstap van Online naar KPN (vorig
logje). Ik dacht dat alles wel zo’n beetje geregeld was, maar mooi niet
dus. Dan maar aan de kaak stellen voor enig effect en ter waarschuwing
voor anderen, weet waar je aan begint!
KPN vertelde mij in het eerste gesprek dat er in de 1e Kamer was
besloten en bij OPTA dat je voortaan per maand mag opzeggen bij je
provider. Ik zeg dus netjes op bij Online per 1 februari om in ieder
geval niet zonder internet te zitten zodat het een en ander overlapt.
Volgens Online moet ik echter nog tot 31 juli betalen, maar hebben het
nu al wel zo ingesteld dat ik me niet meer kan inloggen op internet. Kan
wel mail (lees spam) binnenhalen, maar niks meer versturen. Wel
betalen, maar geen service meer verlenen. Oh ja en ik moet ook nog
afbellen i.p.v. schrijven staat erin de standaard brief! Kassa dus! Wat
een onzin dat dat niet schriftelijk kan. Dat is toch zeker ook
rechtsgeldig! Ik heb daarom nog maar weer een brief geschreven met wat
kreten van de besluitvorming van de 1e Kamer en maar afwachten nu.
Het laatste gesprek met de service van de KPN regelde daar een zekere
Sander een afspraak met de monteur en wel vandaag de 19e. Ik kon deze
dag vrij nemen dus kwam dat goed uit. Ik zit dus heel braaf al vanaf 7
uur te wachten, maar geen monteur. Daar er al zoveel
mis is gegaan bij KPN ben ik na 4 uur toch maar gaan bellen. Eerst weer
een paar keer mijn verhaal moeten doen waar de monteur blijft die me is
afgesproken op deze dag, om vervolgens in de wacht te worden gezet omdat
het uitgezocht wordt. Dan krijg ik een andere persoon aan de lijn en
die gaat het weer uitzoeken. Na een hele poos krijg ik ineens wéér een
andere aan de lijn en steeds zonder de melding doorverbonden te worden!
Wat een rare manier! De bewuste laatste Marco zegt dat hij een briefje
krijgt toegeschoven dat er wel een aantekening was gemaakt voor een
monteur vandaag, maar geen opdracht is doorgegeven! Zou je ze niet! Wat
zit daar in hemelsnaam voor personeel bij KPN? Vervolgens hoor ik dat
het zeker niet voor 9 januari meer zal gaan. DAN heb ik geen vrij, nu
wel. Dat is hun fout, toch niet de mijne! Ik kwam geen stuk verder met
die knul die me met niemand wilde (duidelijk niet ‘mocht’ volgens mij)
doorverbinden. Ik kreeg alleen een adres waar ik mijn klacht kan
deponeren om een excuusbrief te ontvangen. Er zou momenteel ook geen
enkele leidinggevende zijn. Geloof ik dat? Nee dus. Allemaal dezelfde
functies… haha laat me niet lachen! Wat laf ook van zo’n griet om het
zo’n knul door te spelen op een briefje. En oplossen of alternatief? Ho
maar dus. Wel krijg ik om de paar dagen een brief met de melding dat ik
binnen 2 weken aangesloten moet zijn, anders heb ik geen internet en kan
ook niet meer bellen! Daarop was dan ook de afspraak van vandaag
gebaseerd! Dus een monteur is dringend gewenst! Dat moment kan iedere
dag nu zijn dat alles stopt…
Ik bel vervolgens maar weer opnieuw want je krijgt toch nooit
dezelfde daar. Kom ik bij iemand uit die ik amper kan verstaan en me
aanbeveelt een betalende monteur te nemen en vervolgens de kosten te
declaren bij KPN. En dat zou KPN doen??? Ik heb al spijt dat ik in dit
nieuwe ‘geweldige’ contract getrapt ben! Vervolgens verbindt hij me door
met de afdelingen afzeggen. Daar wordt me verteld dat ik het contract
niet meer ongeldig kan maken omdat de 2 weken nu om zijn (terwijl ik in
de veronderstelling ben dat alles goed is geregeld door een zekere
Sander) en ik het pakket al binnen heb. Huuuuh? Dus als je het pakket
binnen hebt, zit je eraan vast? Dat was toch een foutje dat ze dat
binnen 2 dagen hebben gestuurd i.p.v. 5 weken??? Of bewust per ongeluk?
Zij mogen wel allerlei fouten maken en lossen het niet op. Ik moest
eerst maar met de stroom meegaan en alles laten aansluiten en het dan
weer opzeggen, want dat mag toch per maand! Ze bevestigden nogmaals dat
Online me niet tot 31 juli mag laten betalen overigens.
Wat een afschuwelijk zootje allemaal, bureaucratisch tot en met en
niks klopt er van alle afspraken! Ze hebben niet eens het fatsoen het
netjes op te lossen terwijl het toch duidelijk hun fout is! Leuk hoor en
dat net met de feestdagen! Alleen omdat die oenen van KPN echt totaal
niks goed kunnen regelen! Mijn adrenaline zit hoog en ik ben ontzettend
teleurgesteld van deze manier van ‘zaken doen’, vandaar dat ik dit
verhaal hier deponeer…
En vooral hele fijne feestdagen aan al het personeel van KPN! Blijf
vooral maar snel doorverbinden als klanten met problemen bellen
veroorzaakt door KPN zelf, gooi ze in de wacht of hang per ongeluk op,
daar schep je pas echt tevreden klanten mee! Reorganisatie is dringend
gewenst met beter geschoold personeel die ook afspraken nakomen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten