vrijdag 7 augustus 2009

Midzomer en paddestoelen



En dan net als je voelt dat het volop zomer is, kondigt zich het eerste signaal van het najaar aan. Tenminste dat denken we vaak bij het zien van paddestoelen, maar die zijn er eigenlijk het hele jaar. Het zijn wel drie grote knoeperds die zich aan de voet van mijn compostbak hebben 'genesteld'. Een zeer vruchtbare plek dus. Drie uit de kluiten gewassen exemplaren. Hun hoeden zijn zo'n 15 cm breed! De eerste foto is van gisteren en de tweede van vandaag.
Na onderhand 20 pogingen om een duidelijke foto te maken (dat is echt niet meer leuk zo om te fotograferen), heb ik het fototoestel maar van mijn dochter geleend. Ik heb nog wat VVV-bonnen liggen… zal ik? Geen idee welk merk… Of toch maar een all-in printer? Een fornuis is ook hard nodig. Hmmm… daar moet ik eerst maar eens een nachtje over slapen over het wanneer, wat en waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten