zaterdag 22 maart 2008

Bolsa met hondjes

De laatste dagen heb ik niet alleen mijn hartenbolsa afgemaakt en de foto's ingestuurd voor de digitale tentoonstelling voor Hart & Dame in de Witte Dame in Eindhoven, maar ben ik ook de andere bolsas aan het afwerken. Bergen met draadjes liggen hier nu ;-) Op dit weblog heb ik laten zien dat ik met de bolsa met de hondjes bezig was. Het tasje zelf lag al een poosje kant-en-klaar… nou ja niet helemaal dus omdat de kwastjes er nog aan moesten ;-) Bij deze dé bolsa met de hondjes.
Het patroon komt uit dit boek. Ik heb me hier nog steeds netjes aan het patroon gehouden omdat ik eerst de 'sfeer' wil proeven van het bolsabreien en het me eigen wil maken voor ikzelf een bolsa ben gaan ontwerpen met een andere vorm.  Ik heb hier wel andere kleuren gebruikt dan het oorspronkelijke patroon omdat ik niet graag iets helemaal klakkeloos hetzelfde nabrei en er toch een eigen toets aan wil geven. Het tasje wordt onderaan wat breder gebreid. Boven zitten twee gaatjestoeren. In de bovenste gaatjestoer zit een gedraaid koordje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten