maandag 30 juni 2008

Dagje Antwerpen

Afgelopen zaterdag zijn we, mijn dochter en ik, naar Antwerpen geweest met de trein, 21,50 euro, heen en terug voor twee personen. Het was vreselijk druk in de trein die vanuit Neerpelt vertrok. Het zijn ook maar twee wagons ;-) Veel jongelui die naar een festival gingen en bepakt waren met allerlei bagage. Zo’n drukte hadden we op dit stationnetje zelf nog nooit meegemaakt. De treinreis had in het begin ook veel treinstoringen en we reden super langzaam. Al met al toch maar een half uurtje vertraging. Ook stopte de trein niet in Antwerpen Centraal, maar in Antwerpen Berghem en moesten we daar overstappen. Was ook wel een leuke ervaring, want we kwamen twee verdiepingen lager onder de grond in het station van Antwerpen aan en daar was ik nog niet geweest. Ik heb zoiets ook nog nooit gezien dat een station twee verdiepingen lager heeft. Jammer genoeg had ik geen fototoestel bij anders had ik een indrukfoto daarvan kunnen maken.

Als eerste zijn we naar de IMC geweest, een hele grote kiosk met heel veel handwerkbladen. Daar heb ik er een paar gekocht (zie foto). Mijn dochter ging naar haar favoriete winkel, New Look, en stapte heel tevreden na ruim een uur zoeken en passen met schoenen, t-shirts en een vestje weer naar buiten. Haar dag kon al niet niet meer stuk. De sfeer in Antwerpen was heel gezellig. Er liepen allerlei bandjes met dansende mensen die steeds kleine opvoeringen gaven. Vanwege het feestelijke gebeuren werd er veel korting gegeven. Mijn dochter heeft daardoor nog een favoriet geurtje kunnen kopen met 25% korting. Ondertussen nog gekeken naar die prachtige gebouwen waar je maar niet op uitgekeken raakt. We hadden op het laatst van de middag wel zin in een pizza Margaritha, dus die hebben we meegenomen naar huis. Koude/lauwe pizza is altijd nog erg goed te eten. Bij het station kregen we nog koude cola aangeboden vanwege alle festiviteiten in de stad. Ik ben geen frisdrankdrinker, maar door al dat lopen, smaakte het toch wel lekker. Op de terugweg in de twee wagons hingen overal briefjes op de ramen dat de stoelen waren gereserveerd voor groep 2 voor een school. Wij waren een van de eersten en konden gelukkig wel een plaatsje bemachtigen (zonder briefje), maar de reizigers bij de volgende stops niet meer. Dat is natuurlijk wel erg vreemd want die hebben toch ook voor hun kaartje betaald en in feite toch ook reserveerd. Het is natuurlijk begrijpelijk dat ze de kinderen bij elkaar willen houden, maar toch klopt er hier iets niet. Je zag ook gewoon de mensen de briefjes wegnemen en toch gaan zitten. Volwassenen staan en kleine hummels die mogen zitten??? Voldaan kwamen we rond 7 uur weer thuis. De verse pizza smaakte zoals gewoonlijk weer heerlijk (en maar 4,60 per stuk!), ‘s Avonds ben ik nog wel herhaaldelijk in slaap gevallen op de bank… de vermoeidheid sloeg weer toe :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten