vrijdag 30 november 2018

Poppenponcho


Dit keer heb ik een poppenponcho gebreid van een bolletje gemêleerd garen. Het zijn wat fellere kleuren dan de foto laat zien. Het resultaat vind ik zo maar matig op de foto, net of er een waas over ligt, terwijl het in het echt toch best leuk is geworden met die felle kleurtjes. Mijn fototoestel maakt niet meer van die scherpe, duidelijke foto's. Vaak zien ze er overbelicht uit. Maakt mijn dochter een foto met haar gsm, zijn ze op dezelfde plek genomen wel goed en duidelijk plus goed van kleur. Tja het oudje is denk ik aan vervanging toe na een trouwe dienst van 18 jaar..

Patroon
Het is een heel gemakkelijk patroontje: 30 steken in ribbelpatroon, alle naalden recht breien, breien tot een lengte van 24 cm (bij mij zijn dat 60 ribbels) en dat 2 maal. Vastmaken zoals voorbeeld op de foto en een randje eromheen haken van wat pluizig garen. Ik heb er nog 3 bloemetjes voor gehaakt: 6 steken in een magische ring met halve vaste in eerste vaste, 3 lossen, keren en 2 vasten in die eerste 3 losse, met halve vaste in volgende steek in het rondje maken en zo 6 keer zodat er 6 bloemblaadjes zijn.

Ik weet niet welk merk garen het is want er zat geen label meer om. Het komt van de kringloop voor 25 cent. Ik heb naaldnummer 3,5 gebruikt. Ergens geen fijn garen om iets groots van te maken want het oogt hier en daar smoezelig en dat is gewoon het verloop van het garen. Vooral in het roze is het geel af en toe wat vreemd.

Mijn kleindochter is nog te klein voor poppen aan- en uit te kleden, maar ik ben al wel vast bezig een voorraadje te maken aan kleertjes voor een pop van ongeveer 35-40 cm. Ik weet nog goed toen mijn dochter klein was, ze altijd vond dat ze te weinig jasjes en vestjes had voor de poppen. Vandaar dat ik daar eerst maar mee begin.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten