vrijdag 2 november 2018

Gehaakte pannenlap uil


De laatste tijd krijg ik wel weer eens een momentje dat ik me even terug kan trekken op zolder bij mijn hobby dingetjes. Om nu te laten zien dat ik wafeldoeken lock, is niet zo spannend. Ik heb wat oude haak- en breiwerkjes teruggevonden, maar pffftt die trekken me even niet. Eerst maar eens met iets nieuws starten. Iets simpels, iets wat redelijk snel klaar is. Ik moet tenslotte ook voorraad wegwerken van de zolder. Dan mag ik wel snel gaan starten en volhouden, wil ik het allemaal weg krijgen, want niet alleen ik, maar ook anderen hebben tegenwoordig een aardig eigen winkeltje als voorraad aangelegd.

Ik ben (in de zomer al) gestart met een simpele ronde pannenlap wat uiteindelijke een uiltje moest gaan voorstellen. Ik moet het doen met wat ik heb en daarom klopte het voor mijn garen al meteen niet qua dikte om halve stokjes te gebruiken en ook met de meerderingen klopte het patroon niet met mijn materiaal. Dan maar met vasten, nog een keer uittrekken tot ik eindelijk een plat rondje had met dit dikke garen. Het schema van de oren was niet zo duidelijk, meer een gok hoeveel steken het moesten zijn. Daarom zelf maar wat gerommeld tot ik tevreden was met het resultaat. Meteen maar wat flosjes aan de oortjes gemaakt, al stond dat niet in het patroon. De rest deed ik verder ook maar op het oog, ook de pootjes. Die vind ik mooier geworden dan het origineel. Het is dus een ontwerp naar een idee van Sandra Creatief Uilen geworden, zelfde idee, lijkt er helemaal op, maar dan toch anders met ander garen, andere steken. Moet kunnen. Dus mijn eerste maakdingetje is een feit, een uil pannenlap :-)

Daarna maakte ik de bolerootjes pas uit vorig blogje, maar gisterenavond heb ik ogen, snavel en pootjes eraan genaaid en is het af! Kleindochtertje heeft het ook goedgekeurd, begon ook te lachen toen ze het zag, keek meteen onder de snavel of er daar ook nog wat te zien was. Helaas...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten