woensdag 5 december 2018

Boek: De favorieten van Arne & Carlos



Toch gezwicht voor het nieuwe boek van Arne & Carlos. Er zouden ook veel nieuwe ontwerpen instaan, maar toch he... Ik heb de andere boeken ook van ze en als ze hun favorieten publiceren, voelt het een beetje dubbel aan. Moeilijk hoor ergens wel willen, maar verstandsmatig denken dat het dubbel is. Toch maar mezelf cadeau gedaan na digitale inzage van een paar pagina's. Ik heb echter helemaal geen spijt hiervan, want het is een heerlijk boek om door te bladeren met prachtige foto's en leuke verhalen van die twee met hun hondje Freya. 

Ik wil eigenlijk helemaal niet meer zoveel nieuwe of oude handwerkboeken kopen omdat mijn 4 handwerkboekenkasten al uitpuilen. Wat heet... stapels ernaast en nog op het bureau. Toch maar eens wat oude handboeken en -tijdschriften weg gaan doen voor ruimte. Afscheid nemen van een periode waarvan het ondenkbaar was in die tijd met een klein salaris om die nieuwe, dure boeken te kunnen kopen, Veel in de bibliotheek gesnuffeld en meegenomen, lekker zitten zwijmelen boven de foto's en ook het e.e.a. eruit gemaakt. Na jaren veel daarvan alsnog tweedehands kunnen kopen al waren ze hopeloos verouderd. De jaren '70 heb ik meegemaakt en de grafische patronen waren niet eens mijn smaak, ook nu niet. De kleurencombinaties idem dito en toch komt er zo'n weeïg gevoel naar boven met die boeken door te bladeren. Maar maak ik er nog iets uit? Misschien. Die bewaar ik dan nog of scan wat. Dus maar eens beginnen met doorbladeren en dan beslissen weg of niet. Ik heb een goed dierendoel voor ogen en hopelijk brengen ze dan nog wat op. Ikzelf ben niet zo marktplaats gericht, ik ben geen verkoper, nooit geweest, kan dat niet, zit niet in me.

Maar voor nu even lekker genieten van mijn nieuwe boek. Eens kijken wat ik eruit wil gaan maken of dat het voorlopig dient als inspiratie voor wat anders...

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er ook al mee in mijn handen gestaan: wél leuk, maar ik heb al andere van hen.. Ook de rest van je verhaal klopt: ik heb een kast vól handwerkboeken. Hoe schift ik daarin? Prachtige (quilt) boeken? Wil wil ze hebben? Ik ga niet beginnen aan Marktplaats, de Kringloop is ook wat heftig.... Dilemma! Van elk boek weet je wanneer, waar gekocht; wat je eruit gemaakt hebt ( of de inspiratie voor welk werkstuk ze geleverd hebben).
    Geniet nu maar van je nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het, je begrijpt het precies... herinneringen die weer nieuwe maken. Ook de inspiratie die je eruit haalt bij al die boeken. Soort therapie, je vergeet de tijd en dwaalt af in gedachten. Ik ga beginnen met dubbele exemplaren weg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen