maandag 29 oktober 2018

Bolerootjes


Dat ik heel af en toe weer eens iets kan maken, laat ik nu zien: een wit bolerootje voor een pop van 35 à 40 cm. Het patroon komt uit de Andrea Extra. De witte bol katoen komt van de kringloop. De katoen bestaat uit 6 losse katoendraadjes die heel los getwijnd zijn. Best lastig om mee te werken en vooral goed kijken dat er niet een draadje wordt overgeslagen of meegenomen.
Helaas kan ik nog niet bij de oude poppen op zolder om het te laten zien hoe het staat. Ik ben zelf ook benieuwd welke oude pop het aan kan. Komt nog wel. Er moet natuurlijk dan ook een jurkje gemaakt worden.
Het patroon van de bolero beschrijft een lintje erdoor halen en strikken, maar de foto in het tijdschrift laat toch duidelijk een lusje met knoop zien, ra ra. Ik heb 2 lusjes onder het picotrandje gehaakt zodat er meer mogelijkheden zijn. De lusjes kunnen door de picootjes naar voren worden gehaald.
Dit haakgaren was buiten dat het niet fijn werkte ook te dik voor zoiets kleins. Volgende keer maar wat dunner garen gebruiken. Maar ik heb weer wat van de voorraad opgemaakt, al is het maar een beetje! Het beginnetje is er in ieder geval door iets kleins te maken met zowel breien als haken.
Op naar het volgende projectje!

Nog maar eentje gemaakt van roze katoen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten