vrijdag 1 februari 2008

Oud-Hollandse stofjes

Ja, ik mag weer! De eindscriptie van mijn dochter is ingeleverd en ik kan weer vaker achter de computer! En niet te vergeten een heleboel weblogs gaan lezen!
Voor Pammetje heb ik eindelijk iets gevonden wat echt aanslaat en dat is Xie Tang, Chinese kruiden, ze stillen de jeuk en het zenuwachtige gekrab. Alle wondjes zijn nu dicht.

Ik heb nog voor een stagiare die vertrok samen met een collega wat gemaakt uit een oud-Hollandse stofje. Zij heeft een theemuts gefabriceerd en ik een dubbele ovenwant met een pannenlap. Als je bedenkt dat pannenlappen maar een euro kosten en hoeveel uurtjes hierin zit… pffftt 2 avonden… Ik heb er allerlei biaisbandjes en zigzagbandjes in verwerkt.Wat erg leuk was dat ik mijn biaisbandvoetje voor het eerst heb uitgeprobeerd. Eerst met wat proeflapjes zitten freubelen. Je haalt het biaisband door het voetje en klemt het stof steeds tussen het voetje. Dat gaat zo mooi! Het is alleen jammer dat het met een vierdubbele laag niet gaat en je nog bent aangewezen op de ouderwetse manier.
Verder heb ik nog een piepklein beetje verder geborduurd en helaas is mijn bolsa blijven liggen, die ik nu heel snel moet afwerken gezien de tijd.
Dan ben ik er trots op 5 kilo kwijt te zijn met een eigen samengesteld (gezond) dieet. Sinds de zomer had ik geen weegschaal meer en ik schrok best eind december toen ik er eentje kocht. Ik ben nu fanatiek 2 weken bezig. Nu proberen vol te houden… Ik ben al inmiddels wel over de chocoladeverslaving heen en eet ter vervanging de walnoten uit eigen tuin.

Update 2/2 foto van het biaisbandvoetje. Het biasband moet eerst door het voetje heen door het ‘frietzakje’ zo werd het me in België verteld ;-) Dan wordt de stof ertussen geklemd. Het lapje wat er nu tussenligt is eigenlijk al genaaid en zo ziet het er dus uit als het door het frietzakje is gegaan ;-)  
Op het lapje ernaast ben ik aan het oefenen geweest met de naaldstand, die kan namelijk op de Brother op 15 standen en je wil natuurlijk dat het netjes op het randje uitkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten