zondag 3 januari 2021

2020 <--> 2021


De kop van het nieuwe jaar en van de nieuwe maand is er weer af. Vanaf morgen, maandag, weer een normaal ritme. Nou ja normaal, zover dat mogelijk inatuurlijk, want er is nogal wat veranderd vanaf begin vorig jaar wat bewegingsvrijheid betreft. Nu heb ik het geluk een hele erge huismus te zijn. Al voelt het moeten natuurlijk iets anders aan dan het mogen.

Gossie wat vliegt een jaar toch snel voorbij en wat gebeurt er buitenom dit bovenstaande toch weer veel. Kleine en grote veranderingen, vooral veel aanpassingen, ook rust verstorende elementen. 

Het is er afgelopen jaar niet zo van gekomen veel te kunnen lezen. Mijn gelezen boeken komt op 39, dat is het laagste aantal sinds jaren. Het hoogste staat op 106 in een jaar. 

In de tuin heb ik erg weinig kunnen werken. Mijn lichamelijke conditie was niet wat het moest zijn. Dat vind ik wel erg jammer en hoop komend jaar toch wel weer wat in te kunnen halen.

Van handwerken is wel wat van mijn hand gekomen, maar niets is nog helemaal af. Het is voornamelijk poppenkleding voor een vierjarige.

Ik heb afgelopen jaar heel veel opgeruimd in huis. Daar ging behoorlijk wat emoties in zitten wat ik weg heb gedaan om meer ruimte te creëren voor wat anders. Daarnaast zijn bijna al mijn boeken door mijn handen gegaan. Een kwart gedeelte is daarvan weg naar o.a. de kringloop. Door het bladeren door mijn handwerkboeken en -tijdschriften kwamen er heel veel ideeën naar boven. Raar eigenlijk. Je kijkt na een aantal jaren en je krijgt totaal weer andere ideeën met bladeren, zo leuk altijd. Ik heb nu wel een veel beter overzicht. 

Dit is in het heel kort van vorig jaar. Verder gaan waar ik gebleven ben, verstand regelmatig op nul en doorgaan...  

2 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar wat je schrijft. Ik ben deze maand met opruimen begonnen en schrijf daarover op mijn ander blog "opgeruimd en schoon".

    BeantwoordenVerwijderen