vrijdag 13 november 2020

Opruimen, nieuw boek en sinterklaas

 



Geen tijd om te handwerken helaas, maar wel om leuke ideeën op te doen terwijl ik flink aan het opruimen ben. Een kamertje waar ik o.a. al mijn handwerkboeken en -tijdschriften heb staan, moest leeg. Een hele interne verhuizing vond plaats en dat duurt nog wel even... Te lezen romans en thrillers van beneden zijn naar de zolder in handige plastic boxen. Zodra ik weer door mijn stapel boeken ben die naast mijn bed staan, kan ik gewoon een box meenemen. Na gelezen, geef ik ze meteen weg en voorlopig haal ik er geen gratis meer bij. Ik kan nog zeker 10 jaar vooruit met over de 600 nog te lezen. Ik lees er ongeveer 50 tot 60 per jaar en alleen altijd voor ik ga slapen. De oude boekenkast beneden was niet meer in orde en kon weg en vervangen voor blokkenkasten van een Zweeds bedrijf. En stapel voor stapel kwamen daar mijn handwerkboeken naar beneden, gesjouwd door mijn dochter! Heel wat uitzoekwerk inmiddelverricht van handwerkboeken. Een gedeelte naar de kringloop, een ander gedeelte naar een kast van AH gratis voor bezoekers -bijna alles weg!- en 3 dozen vol naar mijn nicht die er zelf houdt en probeert te verkopen voor een mooi dierendoel. Dat was nog maar grofweg gedaan. Ik denk alles bij elkaar wel 6 tot 7 meter aan boeken weg. En ik heb nog heel veel over. Het echte doorzoeken moet nog gebeuren, maar ik moet weer verder met de volgende klus met opruimen boven om ruimte te creëren. Een oud bureau kan weer naar beneden voor de laptop en ingericht worden voor administratie. Ik kan het ook mooi gebruiken om beneden de naaimachine neer te zetten als het koud is, want op zolder is het in de winter net iets te koud. Wel fijn de boeken nu beneden voor het grijpen te hebben staan, want ik kijk er vaak in. Het geeft me altijd een heel fijn gevoel. 

Ik heb me van de week beloond en het mooie boek besteld Feathering the nest 3 van Brigitte Giblin. Na een dag bij haar besteld en al binnen! En zo mooi! Zo genieten al met bladeren. Net of ik er niet genoeg heb ahum. Boek gaat weer dicht en in de doos, want officieel krijg ik dat van sinterklaas als ik dat vier met dochter en kleindochter van 4. Altijd leuk weer om een leuke avond te bedenken. Toen mijn dochter klein was, hebben we ieder jaar iets extra's ervan gemaakt, iets geks of via een langdurig zelfverzonnen spel met sint en piet. Via opdrachten cadeautjes zoeken, rebus, bol wol helemaal door de tuin en beneden gespannen met briefjes enz., later toen ze groot was nog een sinterklaas mummie gemaakt. Ieder jaar wat anders. Ik had nu ook al wat ideeën en het mijn dochter voorgelegd of het leuk is voor mijn kleindochter. Toch leuk dat na al die jaren de ideeën weer spontaan naar boven komen. Mijn dochter vond het vroeger altijd zo leuk dat ze er zelfs een spreekbeurt over gehouden had. Je moet toch wat als je het maar met tweeën viert en het onvergetelijk wil maken. Idee is inmiddels meteen ook goedgekeurd 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten