maandag 21 februari 2011

Hexagonnetjes

Ik ben in een doos met kleine snippertjes gaan zoeken naar stukjes stof die passen op hexagonnetjes van 0,5 inch en 1 inch. Natuurlijk ben ik er ook meteen een paar gaan maken om weer 'feeling' te krijgen met het groootmoeders bloementuin patroon. Ik ben nog zoekende wat het gaat worden; er zijn ook zoveel mogelijkheden. Gebruik ik voor een bloemetje hetzelfde stof met een afwijkend hartje of in dezelfde kleurstelling zodat het effect iets anders wordt. Ook de bloemetjes allemaal tegen elkaar of met een tussenliggende rand van een lichte of juist donkere rand met zeshoeken. Ook zijn de bloemen uit te rekken in een vorm van een jujubes en ook dan weer een ander effect. Of het in roodtinten blijft, nog geen idee. Ik heb ook nog wat groter gemaakt, maar die ben ik vergeten te fotograferen.
Ik moet wel zeggen dat het weer goed aanvoelt na jaren weer eens wat met kartonnetjes te doen en stofjes. Ik ben natuurlijk nog met zandlopertjes en andere handwerkjes bezig. Ik had me zo voorgenomen eerst wat grote oude handwerken af te ronden, maar ik merk dat ik dan veel minder handwerk dan met 'tig' tegelijk, dus toch maar terug naar deze gewoonte en dan met het risico dat er iets niet af wordt gerond.
Ik zal proberen wat regelmatig hier wat neer te zetten weer. Het is toch best intensief om 2 weblogs bij te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten