dinsdag 27 juli 2010

Update vakantie

Tja ik had een drukke planning voor mijn vakantie, maar die wordt nog even nog wat drukker en wordt het e.e.a. geschrapt :-)
  • De eerste week heb ik flink opgeruimd en geverfd. Je weet dat wel overal spullen en overal maar sorteren. Ik was al weer flink boven bezig met inruimen.
    Ook het verven ging aardig, maar met de regen moest ik helaas weer stoppen.
  • Nog twee volle dozen Ariadnes, een paar Anna's en Handwerken/Steek gekocht.
    Twee derde had ik nog niet, het ander kan ik straks ruilen. Heerlijk twee dagen gebladerd en gebladerd :-) Veel ideetjes opgedaan.
  • Nog geen steekje aan handwerken gedaan helaas.
  • Nog twee thrillers gelezen en er volgen er nog meer: Wilde Zwanen volgt als eerste.
  • Een leuk boek gekocht bij Book Depositery: I Love Patchwork.
  • Vooral onthaasten ging me heel goed af de eerste week!
  • Mijn dochter kreeg plotsklaps afgelopen maandag toch een tijdelijk baantje via het uitzendbureau. Eindelijk! Even vervelend idee om nog drie weken alleen door te brengen, maar genoeg plannen dus dat kom ik wel door!
Vanaf vandaag ging het een beetje anders dan gepland…na het boodschappen doen als eerste de autosleutels in het slot laten zitten… hulpdienst was er gelukkig snel. Nadat een glas brak -wat toch geluk zou moeten brengen- gebeurde het volgende: drup… drup … drup … de hele kelder weer onder het water. Vandaag alles schoon/leeg gemaakt en hebben we het lek ontdekt: in de waterleiding die door de muur, onder de vloer van kamer (laminaat) en keuken (graniet) naar de afvoer van het kraantje gaat. Ai! De hele keuken staat vol met dozen met kelderspullen. De loodgieter gebeld en die heeft advies gegeven en helpen een oud rek daar af te breken om de lek te kunnen zien. Eerst een verstopt buitenputje wat binnen blank is komen te staan, laten leegpompen (een hele grote muggeninvasie ontsnapte binnen nadat een plank was verwijderd…). Een paar adresjes gekregen van ontstoppingsbedrijven, kijken morgen wie het eerste kan komen om de putjes leeg te pompen! Behang in de kamer nat. Dat vergt natuurlijk weer heel wat werk nu. Planning is nu radicaal weer omgegooid. Om het een te kunnen aanpakken moet eerst wat anders aangepakt worden enz. Een cirkel aan werkzaamheden volgt nu. Alles wat ik gesorteerd heb, weer snel terug in dozen. Ruimte maken overal, ook boven omdat de afvoer daar ook verstopt is. Buiten leegmaken enz. Als dit niet lukt dan moet er een nieuwe leiding worden gelegd (buitenom). Om de een of andere reden kan en mag ik nooit mijn eigen planning afmaken, bepaalt het lot (of oud huis) toch steeds wat anders wat ik moet doen…
Ben dus even bezig en tegelijkertijd hier afwezig… ;-) Als het weer wat opgelost is dan verschijn ik wel weer.
Voor vandaag.. welterusten :-) Het was me het dagje wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten