maandag 5 juli 2010

Nieuwtje huis


Foto: huis van dochter + vriend in patchwork omgetoverd vanwege de privacy
Even tussen de drukte door toch maar wat laten horen. Mijn dochter en haar vriend hebben een huis en begin november krijgen ze de sleutel. Het huis is instapklaar, maar hij gaat er toch nog wat aan veranderen. Dat is natuurlijk best een ingrijpende verandering voor mijn dochter en mij. Gelukkig heb ik wel een paar maanden om vast aan het idee te wennen. Ik wist natuurlijk dat dit eraan zat te komen, maar het overvalt me toch. Het lege-nestsyndroom zal wel gaan opspelen denk ik. Het ligt gewoon in de lijn der verwachting dat zoiets gaat gebeuren. Vogeltjes vliegen uit tenslotte. Hoewel ik ook best voordelen zie. Tenminste daarmee hou ik mezelf maar voor de gek :-) Tijd en ruimte indelen wanneer en waar het mij uitkomt, dat lijkt me ook wel aangenaam. Een extra hobbykamer is ook niet weg natuurlijk.
Ze heeft nog steeds geen baan gevonden, al is ze iedere dag druk daarmee bezig. Triest toch als je wel heel graag wil! Wel heeft ze aangeboden ons huis samen met mij grondig op te ruimen in dit halve jaar. Daar zeg ik natuurlijk geen nee op! Mijn planning pas ik wel weer aan hoor. Zodra het kan, zijn we daar dagelijks mee bezig, als ik niet al te moe ben teminste. Als eerste mijn slaapkamer. Ik kan altijd moeilijk afstand doen van mijn kleding en ik kan daarom heel goed hulp daarbij gebruiken! Als het van de kamer af is, moet het ook nog andere routes volgen. Alles wat je door je handen laat gaan, heeft herinneringen. We praten dus heel wat af! Ook de linnenkast komt binnenkort grondig aan bod. (Natuurlijk is dat ook handig als er teveel ligt en je hebt zelf nog niet veel aan linnengoed…) Daar zal vast nog wel het e.e.a. gefotografeerd gaan worden voor wat logjes in de zomervakantie! Van handwerken komt nog steeds weinig terecht momenteel! Een paar zandlopertjes…
Nog 8 werkdagen en dan vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten