zondag 1 maart 2009

Borduurgaren C (groot christelijk kruis) B



Ik heb een strengetje in mijn bezit met een vreemd etiketje waarvan ik het logo wel eens een keer op internet ben tegengekomen via de borduurpagina. Ik wilde toch graag weer weten op welke site dat was geweest. Nu is Mijna iemand die daar veel weet van de geschiedenis van borduurgarens, pakketten e.d. Ze wist dan ook direct mij de interessante site weer te geven. Bedankt!
De info van de etiketjes: zwart met opdruk zilver
Het bovenste etiketje vermeldt:
BRILLANTE D’ALGER
C (groot christelijk kruis) B
25
8 Metr.8 Yds
(Op de achterkant) Carte… Bresson Paris-France
Onderste etiketje:
Couleur solide
3 (= lichtbruin)
Interessante informatie daarover is te vinden op: http://www.thiriez.org/accu/accusite.html Daarop staat te lezen dat C + B opgegaan is in DMC in 1951. Ik gebruik dit strengetje nu ook liever niet en bewaar het liever.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten