zondag 15 september 2019

Huiswerk na ruim 40 jaar af


Ja, echt. Na ruim 40 jaar ben ik met mijn laatste boek bezig wat ik moest lezen op het avondatheneum voor mijn VWO-diploma (ook behaald). Met een volledige 40-urige baan en 3 avonden naar school gaan plus al het huiswerk, kwam ik er niet toe om alles te kunnen lezen. De meeste boeiden me ook niet. Hoe zou dat nou toch komen dat veel literair verantwoorde boeken zo vreselijk saai zijn?
Maar ooit zou ik ze allemaal lezen, had ik mezelf beloofd. Pas de laatste 10 jaren ben ik weer gaan lezen en kwamen die het eerste aan bod. Ik dacht inmiddels ze allemaal al gelezen te hebben, maar ik vond er afgelopen maand toch nog eentje die aan mijn aandacht was ontsnapt De Penguin Book of English Short Stories. Als dit boek uit is, heb ik echt al mijn huiswerk van school af :-)
Het geeft me gewoon een goed gevoel van toch doorzetten, hoeveel tijd je er ook over doet.

2 opmerkingen:

  1. En wat vond je ervan? Vind je dit boek nog steeds saai of is het interessanter nu je wat meer tijd hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond dit boek saai. Wel vind ik die boeken van vroeger nu beter te begrijpen dan toen, ook het Engels. Of ik nu meer tijd heb dan toen, denk ik niet :-) Ik lees alleen voor het slapen gaan tot ik slaap krijg. Dat varieert nog wel eens in tijd, kan een uurtje zijn of uren.

      Verwijderen