vrijdag 15 juli 2011

Vakantie is begonnen

Gisteren om 2 uur is mijn vakantie begonnen Druilerig en regenachtig, maar wie weet hoe dat nog kan veranderen. Vandaag scheen tenminste hier in het zuiden weer heerlijk de zon. De wereld ziet er dan meteen weer anders uit. Meteen gisteren maar even gaan kijken of er nog leuke boeken waren bij de kringloop of ander leuk handwerkmateriaal, maar helaas. Om mijn werkknop om te draaien thuis maar even wat gaan slapen zodat de afstand werk en vakantie kon beginnen. Ik heb al vaker gelezen dat meer mensen moeite daarmee hebben om de dagelijkse routine van het werk moeilijk ineens los te kunnen laten.
Niks creatiefs nog ondernomen. Alleen heb ik een beetje rare gewoonte de afgelopen jaren om de vakantie te beginnen met een spannend leesavontuur en dat ook helemaal uit te lezen. Door mijn lange middag/avonddut was dat ook geen probleem om tot de vroege ochtenduurtjes in een spannende Australisch avontuur te raken. Niks literuur, gewoon ontspannig uit een Zwarte-Boekjes-reeks. Om vijf uur vanmorgen sloot ik dan eindelijk mijn ogen om nog even een beetje te slapen.
En dan vandaag mijn echte eerste vakantiedag! De zon schijnt heerlijk en de poezen hebben zich gezellig zowel binnen als buiten op de venterbank verplaatst om te zonnen en ik geniet weer van hen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten