zondag 29 mei 2011

Boek: Cathedral Wondow Quilts

Onlangs heb ik een mooi boek via Engeland gekocht: Cathedral Window Quilts. Ik zag het via een andere website in en was direct verkocht. Ik heb ooit batiklapjes gekocht en deze manier van patchworken en quilten, vond ik voor mij juist heel geschikt hiervoor. Niet van die hele lappen op mijn schoot of wurmend achter de naaimachine om door te stikken, maar steeds een gedeelte maken en dan eraan vast maken. De vulling heb ik ook al. Van dit boek blijven de ideeën boven borrelen hoe het kan worden. Eerst maar eens oefenen met iets kleins en dan zelf iets moois ontwerpen.
Maar eerst op ander vlak wat afmaken, want er ligt nog genoeg. Ik ben momenteel aan het haken (vitrage), borduren (Victoriaanse M), hexagonnetjes en zandlopertjes aan het maken in de pauzes thuis. Deze maanden zijn erg druk altijd zo voor de zomervakantie op mijn werk. Mijn energie is dan ook nagenoeg op als ik thuis ben en ook dan moet er zoveel gebeuren. Ik heb namelijk weer een kleine start gemaakt om mijn moestuin in ere te herstellen en dat gaat gewoon langzaam. De eerste aardappels staan echter al in het eerste schoongemaakte bordertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten