zaterdag 13 maart 2010

Stofjes en zo


Zo af en toe, soms te vaak en soms zit er echt een hele tijd tussen, tracteer ik mezelf op een verrassingspakketje c.q. pakket. Deze stofjes zijn vaak goedkoper vanwege de hoeveelheid en bovendien kun je erg veel met elkaar combineren. Daar ik niet drink, rook, gok of andere verslaving heb (ahum misschien wel iets in de richting van chocola…), bestel ik op een websiteshop-adres graag een verrassingspakket. Dat is natuurlijk altijd spannend, want het kan natuurlijk tegenvallen. Gelukkig is me dat daar pas twee keer gebeurd met ‘merk’patronen wat hele slechte en kleine vlekkerige kopieën van de vormgever waren (kan de winkel natuurlijk niks aan doen) en ‘heel veel breiboeken’ wat overwegend oude brochures waren en waarvan de prijzen niet gereduceerd waren. Maar verder vind ik daar de andere pakketten heel mooi en super! Dus het laatste telt dubbel voor mij.
 Nu zag ik afgelopen donderdag weer zoiets staan en daar het al weer een tijdje geleden was dat ik me had overgegeven aan zo’n verrassingspakket, klom ik in de digitale pen en hatsikidee… het was besteld. Ik kon het weer via ‘TNT tracktrace’ volgen en vandaag werd het al bezorgd. Zaterdag is eigenlijk mijn uitslaap- c.q. inhaalslaapdag, maar ik stond natuurlijk op tijd op! En ja hoor, rond half tien kwam ‘het witte busje’ zoals wij dat hier noemen als er wat besteld en afgeleverd wordt (dochterlief is ook gek op pakketjes, maar dan van 100% natuurlijke huidverzorgingsproducten -wat overigens meestal cadeautjes zijn).
Bij het neerzetten van de doos, kreeg ik, zoals gewoonlijk, al direct hulp van onze hond, die gelukkig meer geïnteresseerd is in de doos dan de inhoud. Deskundig onderzoekt hij eerst alles met zijn neus, rolt de doos diverse keren om. Dan is mijn moment aangebroken om het toch maar zelf met kloppend hart open te maken! Nu dacht ik eerst weer stofjes aan te treffen die ik kon gebruiken voor mijn zandlopertjes, maar dit keer waren het allemaal stofjes met een moderne uitstraling! Nu was ik op internet me daar al eens over aan het verlekkeren, maar dan kun je met een paar lapjes ook niet veel meer dan hele kleine projectjes van maken. Nu dus letterlijk een ‘monstervoorraad’ waarvan diverse stalen heel goed weer bij elkaar passen. Lekkere frisse kleuren en ook warmere, lieve stofjes en zelfs een paar flanellapjes. Terwijl ik het netjes ging opvouwen (op mijn manier, ieder heeft weer een aparte, afhankelijk van waar(in) komen de stofjes te liggen natuurlijk) kwamen er al diverse ideeën naar boven drijven, die nodig uitgewerkt moeten worden :-) Maar eerst ruiken, stofjes aaien, strelen, opnieuw uitvouwen en weer opvouwen en dus GENIETEN ;-)
Op de foto een aantal van deze stofjes …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten