zaterdag 26 september 2009

Heidag Riethoven


Vrijdag heb ik met mijn collega’s een zgh ‘heidag’ gehad in Riethoven. Het was daar heerlijk vertoeven in een hele rustige en vooral mooie omgeving. ‘s Morgens werd de serre door een potkacheltje met hout warm gestookt. De lunch bestond uit veel verse zelfgemaakte lekkere dingetjes. Dat smaakte meer dan prima! Vooral de frambozenjam vond ik verrukkelijk! Het was een verbouwde boerderij met veel bijgebouwtjes waar velen van dromen, maar enkelen zoiets kunnen realiseren. Overal zitjes en veel potten en (oude) pannen met bloemen. Een prachtige kruidentuin waar nu veel oostindische kers te zien was. Voor de boerderij was een veld met veel zonnebloemen en cosmea. Achter de serre waren twee pippowagens die ze verhuren voor B & B. Ik heb wat sfeerfoto’s van de tuin gemaakt.
Ik heb hier wat ideetjes opgedaan om ook toe te passen in mijn eigen tuin! Na een paar jaar is mijn eigen moestuin helemaal verwilderd (geen tijd door studie en daarna wegens gezondheid) en die wil ik graag weer in orde gaan maken, eveneens mijn stukje kruidentuin. Er staan alleen zoveel bomen nu dat er er teveel schaduw daar is en er dus eerst goed gesnoeid moet worden. Dat is onder andere ook de reden dat ik momenteel minder in weblogland verkeer omdat ik het nu zo heerlijk is om in de tuin te werken. De laatste weken ben ik aan het proberen de braamstruiken ‘klein’ te krijgen en dat valt niet mee! Een kwart van mijn tuin stond er mee vol. Ieder jaar is dat een gevecht wie sneller is. ik met snoeien of de struiken met groeien. Kortom, ik verveel me niet. Ik handwerk weinig tot niets, maar dat komt wel weer als het weer omslaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten