maandag 1 juni 2009

Tuinperikelen

Dit jaar staat in het teken om veel te zagen en te snoeien in de tuin. Daar hoort ook veel opruimen bij. Incidenteel krijg ik wat hulp en dan zie je het meteen flink opschieten. Ik heb mijn tuinplan van jaren geleden maar weer eens tevoorschijn gehaald en gekeken hoe ik het verder zal gaan aanpakken. Ik wil mijn moestuin weer graag in ere herstellen, maar die zal dan wel afgezet moeten worden voor onze hond, want geen plekje in de tuin is momenteel nog veilig voor hem. Ik had er al aangedacht om de border op te hogen met houten planken. Maar dat blijft even bij een idee, eerst verder met zagen en snoeien. De laatste 5 jaar heb ik er helemaal niets meer aan gedaan, vanwege de privacy. Die heb ik enigszins weer een beetje terug veroverd en dat voelt super! Kleine stekjes zijn al hele bomen geworden en een enkele brandnetel is een heel veld geworden. De braam heeft met zijn vele takken aan het uiteinde daarvan weer nieuwe struiken gemaakt. Ook het zevenblad is weer welig aan het tieren geweest. Genoeg te doen dus!
Vorige week zelfs rode besjes kunnen oogsten. Meestal zijn de vogels me voor geweest! Ik heb ze geritst en ze liggen al in de diepvries.
Waar ik dit jaar ook eindelijk weer mee ben begonnen, is het verfwerk. Ik kan het nu echt niet meer uitstellen anders moet er heel wat houtwerk straks vervangen gaan worden. Om een beginnetje te maken, ben ik eerst het tuinhuisje gaan beitsen. Niet te veel per keer, want ik voel toch best wel dat het uithoudingsvermogen en de energie heel wat minder is dan jaren terug. Daarom werk ik maar een uurtje per dag in het weekend of met een vrije dag aan deze klus. Zolang er maar vooruitgang is te zien! Door de week lukt het me gewoonweg niet omdat mijn energie al helemaal op is na een dag werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten