maandag 20 oktober 2008

Mijn bestelling en de postbode…

Echt super balen! Vorige week had ik wat leuke setjes stofjes besteld. Vrijdag zou het bezorgd worden. Ik werk echter op vrijdag en dan wordt het of bij de buren afgegeven of kan ik het ophalen op het postkantoor. Meestal is de eerste optie het geval. Vaak ligt er niet eens briefje in de brievenbus waar en bij welke buren, dus moet ik maar afwachten wie er zo vriendelijk is om het bij me te bezorgen…
Dit keer lag er een briefje met alleen een kruisje gezet dat een pakketje niet in de mijn brievenbus past, er ontbrak een sticker die wellicht op het pakketje is geplakt. Dat van die brievenbus kan, want ik heb nog een oude die in de muur vastzit van 1939, iets kleiner en smaller dan de huidige maat. Ik heb al jaren geleden een nieuwe gekocht, maar die ligt een beetje te verroesten in mijn garage omdat ik niet weet wie daarvoor te benaderen om te laten bevestigen. Beetje lastig met vastmaken namelijk. Tot nu toe ging alles best. Dikke enveloppen worden vastgeklemd in de gleuf van de de oude brievenbus.
Vrijdag stapte ik 1 minuut na half zes bij de Bruna binnen richting postkantoor en er werd me gezegd dat ik zaterdag maar terug moest komen voor mijn pakketje. (Moet ik eens op mijn werk proberen… sorry ik ben net een een minuut afgewerkt kom morgen maar terug…). Oké zaterdag dus laat in de ochtend weer terug. Nee nog geen postbode gezien laat staan pakketjes die afgegeven zijn. Ik moest maandag maar terugkomen. Nu heb ik een vrije dag vandaag dus hupsaké weer terug naar het postkantoor. Nee, niks afgegeven. Op het briefje staat niks aangegeven wie dat heeft ingevuld, dus niks na te vragen bij welke postbode dan ook. Het schijnt dat het verdeelcentrum niet eens meer van hieruit wordt gedaan en constant andere poostbodes worden ingezet. Nou daar zit ik dan… zonder pakketje, dag xx euro…, veel plezier ermee postbode! En dan te weten dat het tot de voordeur is geweest! Ik baal dus enorm!!! Morgen weer terugbellen of er misschien iets op het postkantoor is afgegeven en dan verder de rest van de week. Inmiddels heb ik de afzender ook een mailtje gestuurd of het misschien retour is gestuurd. Dat laatste hoop ik zelfs dan is het tenminste terecht!
Vanaf nu alleen maar traceerbare pakketjes dus! Die paar euro meer is het zeker waard! Maar het balen blijft… en het zonnetje schijnt nog wel zo lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten