zondag 27 november 2011

Eerbetoon en voorraad

Mijn favoriete webshopwinkel Sylka Online gaat sluiten. Via QJoke zag ik ooit een doos met prachtige batikstoffen op haar weblog staan en kon toen de verleiding niet weerstaan om ook voor het eerst online een verrassingspakketje te bestellen van roosjesstof (in 2008 volgens mij). Ik genoot enorm en ieder lapje ging 'tig' keer door mijn vingers. Het ene pakketje na het andere pakketje werd toch regelmatig door mij daar besteld, meestal verrassingspakketten. Ik had daarvoor amper vooraad aan quiltstofjes dus dat begon nu een beetje te groeien. Goede service, altijd keurig verzorgd met een trace and track nummer. Het plezier om het pakketje te ontvangen, de hilariteit met open maken en de doos die in beslag genomen werd door een nieuwsgierige poes of hond en dan het zelf genieten natuurlijk, het aaien en ruiken van prachtige stofjes en andere leuke hebbedingetjes op handwerkgebied. Het geluksgevoel was niet te omschrijven. Mijn dag kon dan niet meer stuk.

En dan ineens, met alle begip waarom, stopt Sylka Mode. Vanaf september was de verkoop 40%, in oktober 50% korting en de laatste week van november 60% korting. Vanaf 1 december stopt de winkel en gaat de webshop nog even door tot 1 januari en dan is het echt einde verhaal. Ze gaat wel verder met een kleinere webshop, ik ben benieuwd!

In september kocht ik al leuke opruimingspakketjes voor mijn hobby handwerken en in oktober volgden er al meer. Hoort niet echt bij mijn consuminderbeleid (mijn andere blog), maar deze koopjes kon ik echt niet weerstaan! Ze maken me gelukkig! Dat is met geen prijs te betalen. In november kwamen er steeds meer leuke opruimingspakketjes die mijn interesse hadden en ook daarvan kocht ik er. Van stofjes, borduurgaren, haakgaren, ritsen tot haspels kant toe. Heerlijk zo'n leuk voorraadje aan te leggen! Net een eigen winkeltje!

Onlangs was ik nog bij een zeer bekend fourniturenwinkeltje in Eindhoven (had verjaardagscadeaubon) en zag hun prijzen, een knorrige meneer die vertelde dat het niet veel scheelt of ze nog wel doorgaan en knikte naar de prijs van het kant wat ik wilde laten knippen. Ik had opruimingskant/band en werd alsnog genept. Ik had 7 haspels waarvan ik wat wilde en uiteindelijk thuis had ik er maar van 6 gekregen. Alles werd eerst op de grond gegooid en daarna inelkaar gevouwen zodat het niet meer was na te gaan. Dus de winst van de opruiming was al weg. Ik moest thuis eerst die bol helemaal ontwarren en ontdekte het toen pas. Nog slechte kwaliteit vol naden ook! Voelde niet lekker aan. De winkel was bovendien nog verder dichtgegroeid en de paden zijn alleen door maatjes 36-40 nog normaal te bewandelen.
Tja dan winkel ik ook liever voortaan vanuit mijn bureaustoel achter de pc!

Maar om terug te komen op mijn voorraad. Ergens voelde ik me schuldig bij ieder pakketje wat ik bestelde de laatste weken, maar het is toch ook heerlijk om thuis wat voorraad te hebben en niet voor ieder wissewasje naar de winkel te hoeven. Nu kan ik het in ieder geval nog betalen en wie weet als het pensioen in zicht komt niet meer. Het pensioengeld verdwijnt als sneeuw voor de zon momenteel bij de pensieonverzekeringen! De voorraad is mijn ouderdomsvoorraadje, maar dan in goederen :-) Mijn dochter geeft me gelukkig groot gelijk! Ze weet hoe ik van al die kleurtjes kan genieten ;-) Uren en uren lang. Daar kan geen enkele therapie tegenop (volgens mij dan en in mijn geval want heb er nooit gehad)! Helemaal ontspannen kom ik dan van de zolder af :-)

Moet dus wel 100 jaar worden als het niet meer is, net als alle andere handwerksters en creativelingen ... ;-)

5 opmerkingen:

  1. dat is wel een nieuwtje voor mij, dat Sylka gaat sluiten, jammer! Ik was er ooit met mijn borduurgroep, we genoten, van het dagje uit, het enorme assortiment. Het is heerlijk om thuis een voorraadje te hebben waar je eindeloos uit kunt putten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marianne, jammewr dat dan zo'n winkel dan dicht gaat. In het verleden ook het een en ander bij haar bestelt en ook een keer in de winkel geweest. Maar soms gaat het zo in he tleven. Ik meen dat het om persoonlijke reden gaat. Je ervaring bij de winkel in eindhoven is niet leuk. Kan me voorstellen dat je kwaad werd. Maar jij kunt voorlopig vooruit met je nieuwe lapjes. Heerlijk he dat voelen als het binnen komt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist al dat ze ging stoppen. Jammer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je dochter geeft je gelijk en hééft gelijk, te therapie of je die nu nodig hebt of niet, je wordt er gezond door of je blijft er gezond door ;- )
    Jammer hè dat ze stopt, maar wel fijn dat ze met kleinere webshop doorgaat. Het was ook een enorme zaak, kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment teveel wordt. Fijn Sintweekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu ik ken jou virus!wat komt me dat bekent voor, ja we zullen Sylvia missen, want er blijven niet veel winkels over, waar we gezellig kunnen koffie drinken en onderhand kunnen winkelen
    Groetjes Joke en geniet van je aankopen, fijn weekeinden

    BeantwoordenVerwijderen