zondag 12 juni 2011

Boek: Country Softies

Door mijn consuminderblog ben ik o.a. ook bewuster omgegaan met het kopen van tijdschriften. Ik koop er lang niet meer zoveel als voorheen en koop daarvoor in de plaats liever regelmatig een leuk naslag boek. Het fijne is vaak dat je in een groot gedeelte van boeken tegenwoordig kunt bladeren op internet. Er staat ook niet zoveel reclame in als in een tijdschrift. In het afgelopen jaar heb ik er dan ook een aantal gekocht, als een cadeautje voor mezelf vanwege het goed bezig zijn met consuminderen voor klussen uit te laten voeren door anderen. Dat kunnen zowel handwerkboeken zijn of over gezondheid. Een complete koopstop is -gelukkig- niet nodig, maar iets minder kopen vond ik wel noodzakelijk. Ik laat maar af en toe wat boeken zien hier die ik het afgelopen jaar heb gekocht. Zo dit keer een boek van Amy Adams en het heet: Country softies. Toen ik het zag was ik eigenlijk meteen verkocht. Toen er vorige maand een leuke extra korting bovenop kwam van 10% heb ik het daarom toch maar besteld. Op de site staat een knop voor Preview om het boek gedeeltelijk te bekijken. Er staan zulke leuke knuffels in om te maken. Al zou ik het zelf wat mooier afwerken allemaal, want daar heb ik nog steeds wat moeite mee om het bewust slordiger te laten. Erg leuke ideeën en patronen staan erin!
Ik handwerk met mate momenteel en dat is ook zo met al mijn andere hobby's. Van tijd tot tijd ben ik weer wat intensiever met het een bezig en dan weer met het ander. Nu wat meer met de tuin. Het is te weinig om steeds wat van handwerken te laten zien -voornamelijk haken nu- wat ik onder handen heb, vandaar dan maar wat recentelijk aangeschafte leuke boeken. Door niet meer dagelijks te bloggen op mijn consuminderblog, hoop ik ook hier wat meer te kunnen beschrijven. Ik moet hier even nog een balans in gaan zoeken :-) Ik ben natuurlijk met meer bezig dan consuminderen (= voedsel, gezondheid, tips consuminderen e.d.) en daar begon het wel op te lijken met dat dagelijkse bloggen, vandaar dat ik ook hier de draad weer opneem. Dit blog gaat tenslotte ook over meer dan over handwerken alleen. Zo kan ik meer kanten tegelijk in waarmee ik me op een bepaald moment mee bezig houd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten