maandag 13 september 2010

Aqua uitgetrokken lintjesgaren

Helaas was ik met mijn lievelingszomervestje in aquakleur aan een klink blijven hangen en als resultaat een groot gat dat niet onzichtbaar gemaakt zou kunnen worden. Ik dacht eraan om de maten van de panden in ieder geval te kunnen gebruiken om er eentje zelf te haken. Deze is overigens gebreid (zie bovenkant van de foto). Ik probeerde zorgvuldig een mouw los te tornen en tot mijn verbazing kon ik het gewoon uittrekken en waren de panden niet geknipt en genaaid. Met wat probeerseltjes vind ik haken toch de beste optie voor dit garen, maar vooral voor mij. Toevallig had ik net een leuk haakblad waarin iets geschiktst staat met korte flapmouwtjes. Er gaat tenslotte altijd meer garen zitten in een gehaakt topje dan in een gebreid. Aan de onderkant van de foto is te zien hoe het eruit komt te zien. Het zijn stokjes met moesjes. Voorlopig maak ik alleen het voorpand om te kijken of het erg wijd wordt en of ik genoeg garen heb, want dat weet je maar nooit. Ook voelt het toch goed om het lintjesgaren her te kunnen gebruiken. Als ik verder haak en het patroon is verder oké, wordt het logje vast nog vervolgd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten