zaterdag 28 augustus 2010

Etnisch tafeltje

Tijdens mijn eerste vakantieweek (nu alweer 5 weken geleden, wat vliegt de tijd!) zag ik een laag, etnisch bijzettafeltje bij de K. staan wat mooi naast mijn bank zou passen. Daarop kan mooi de box met zandlopertjes staan, fijn binnen handbereik. Na voorzichtig onder het plastic te hebben gekeken in de winkel naar de afbeelding, want er waren verschillende beschilderingen, zagen we een grote zwarte spin onder het plastic die misschien meegelift is naar Nederland vanuit het land van oorsprong? Of was hij of zij in het magazijn erin gekropen? Ik heb hem onder het plastic voorzichtig een zetje gegeven om de uitgang te wijzen uit het plastic. En weg vloog ie over de vloer van de winkel! Om er maar zeker van te zijn dat we niet een heel nest mee naar huis zouden nemen, hebben we het buiten eerst goed uitgeklopt en thuis direct het plastic eraf gehaald. Gelukkig is het maar bij die ene spin gebleven. Nu ben ik niet bang aangelegd wat insecten betreft, maar je weet niet of het een giftig soort is of niet tenslotte en is voorzichtigheid geboden! Nu zijn spinnen altijd banger voor mensen dan andersom gelukkig…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten