woensdag 28 juli 2010

Update vakantieperikelen -2-

Het putje buiten is doorgespoten. Alles loopt weer normaal weg i.p.v. via het binnenputje, via de waterleiding in mijn kelder! Dat is het goede nieuws dat er hier geen nieuwe leiding aangesloten hoeft te worden.
Minder leuk is dat is geconstateerd dat er boomwortels door het riool buiten groeien en dat opgelost moet worden… ai ai dat gaat héél wat kosten! Ook de afvoer van boven naar beneden kan niet meer gemaakt worden en moet via een nieuwe leiding naar buiten naar het riool. Tweede hoge kostenpost! Maar alles op z'n tijd! Een voor een. De dakgoot moet ook weer gerepareerd worden na de vakantie en dat gaat voor om erger te voorkomen, dan een nieuwe aansluiting voor een fornuis, dan pas nieuwe rioolleidingen en de afvoer boven.
Eventjes ook flink sparen dus en daarom nu ook een definitieve koopstop! Uitzonderingen zijn een goede tweedehands fiets nog kopen en een fornuis. Gelukkig werkt mijn dochter nu en dat scheelt weer voor mij. Als afgestudeerde zonder werkervaring had ze geen uitkering, dus ook geen inkomsten en betaalde ik nog alles voor haar. Ik zie het echter ook als een uitdaging nu om te gaan consuminderen al leef ik al bepaald niet luxe. 
Nu eerst met de omgegooide planning verder mijn kelder grondig opruimen. Soppen, soppen en nog eens alles afsoppen. Gelukkig ook een hoop weggooien!
Vandaag even een rustdagje inlassen. Van vermoeidheid zo slecht geslapen…
Update 1.: Ik heb besloten mijn consuminderingen c.q. besparingen met als doel de grote klussen te kunnen laten opknappen, niet hier op dit weblog te beschrijven, maar op mijn andere weblog wat in feite vanaf 2005 'in ruste' was. Diegene(n) die me daar willen volgen. kunnen deze link aanklikken. Dit weblog is voor andere artikelen zoals handwerken e.d.:-)
Update 2.: 10-8-2010 - Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een ander weblog, omdat bij de eerder vernoemde link bij update 1. de mogelijkheden erg beperkt zijn. Tijdelijk loopt het synchroom met het nieuwe weblog, omdat ik me dat nog eerst eigen moet maken en de vormgeving nog wil aanpassen, want het werkt weer net iets anders dan hier. Dit is de link naar het weblog: Consuminderen met Marianne. Ik moet me nog verdiepen in de instellingen bij de reacties, maar ik wil het zo dat iedereen kan reageren en geen codes hoeven te worden overgetypt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten