woensdag 28 april 2010

Gezellige blikken


Kwam ik vandaag toch deze ‘verschrikkelijke’ trommels c.q. voorraadblikken tegen! Ik heb er al een paar van deze maat, maar voorzien van andere kleurtjes. Zal ik? Zal ik niet? Ja, toe maar… en … gekocht! Ik moest wel even heel goed nadenken om voor mezelf te verantwoorden waarom ik deze ook zou kopen. Iets moet vaak een reden hebben gek genoeg. Vanwege het mooie weer of dat ik bijna een weekje vrij heb vanaf morgen? Of dat we onze hond a.s. vrijdag een jaar hebben? Dochter a.s. maandag jarig… Heb niet echt een reden… nee wacht, dat heb ik wel. Vorig jaar is de hoofdwaterkraan gesprongen en daarbij is mijn kelder ondergelopen. Daar stonden al mijn leuke ouderwetse, lieve trommeltjes te pronken. Maar daar deze wateroverlast al misschien weken had geduurd, waren zo goed als alle trommels te erg verroest. Weg trommels. Zo af en toe zag ik eenzelfde bij de kringloop en kocht ik die. Maar om de een of andere reden zegt je binnenste: "Nee, dat is niet dezelfde trommel waar je vroegere herinneringen aan had, je snoepjes in deed als kind of waar de koekjes in bewaard bleven die je zelf had gebakken." Je houdt m.a.w. je gevoel niet voor de gek! Ik ben dus opgehouden met ze proberen te vervangen en ben begonnen met hele nieuwe, schone, gewoon vers van de pers… euh uit de fabriek. Zonder emoties of herinneringen nog, want die kleven zich nu vast als kleine moleculen voor later…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten