dinsdag 6 april 2010

Antieke geborduurde letter C -2-


Letter C
De antieke letter C is af. Mijn dochter vindt het friemelige takje in het midden echter niet mooi. Ik vind het er wel bij horen. Bij de rest van het alfabet zie je dit takje ook, maar niet bij de ‘grotere’ letters zoals de M. Ze vindt het zo een E of G in plaats van een C.  Nu geeft mijn dochter toch niks om borduren en krijgt ze dit ook helemaal niet ;-) Ik verwerk de C samen met de M in een groter geheel, maar voorlopig blijven ze allemaal ‘los’ bewaard.
De letter wordt geborduurd op Axefdastof, hetzelfde waar ik de M van heb geborduurd. Ik gebruik dit keer Venus borduurgaren vanwege het simpele feit dat ik geen twee dezelfde strengetjes DMC in de kleur blauw had. Dit is de eerste keer dat ik met Venusgaren borduur. Het ziet er voor het oog hetzelfde uit als DMC, maar borduurt toch ‘anders’. Ik heb ook het idee dat er meer vezeltjes uitsteken na een paar keer met een draad door de stof te zijn geweest. Ik heb daar rekening mee gehouden door met 40 cm lange draadjes te werken. Als er iets uitgehaald moest worden, was het niet meer opnieuw bruikbaar. Nu blijkt dat ik van het tweede strengetje maar 1 draadje nodig had :-)
Al bladerend in tijdschriften kwam ik het antieke alfabet ook tegen in Point de Croix. Jaren geleden gekocht voor die mooie alfabetten die erin staan. Daaruit komt vast nog wel meer…
Ik zit nog even te prakkedenken of ik met een nieuw borduurgevalletje begin of eerst iets heel ouds ga afwerken (als ik het terug kan vinden tenminste). Ik heb de smaak van het borduren weer te pakken :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten