woensdag 2 december 2009

Weer naar Antwerpen

Vorige maand ben ik ook nog naar Antwerpen (link gaat naar bericht waar de naam Antwerpen vandaan komt) geweest met mijn dochter. We zouden na het shoppen ook nog wat educatiefs gaan doen: tentoonstelling Maagdenhuis waar ik me erg op verheugde. Mijn dochter was zo intens met shoppen bezig en zo gelukkig met haar buit dat de tijd al verstreken was om helaas nog naar een museum te gaan. Ik ben er wel langs gelopen en een blik kunnen werpen door de ingang…snif. Nou ja volgende keer eerst naar een museum en dan pas winkelen (als dat lukt…).
Op de Meir zit ook een fournituren/wol winkeltje wat niet direct aan de voorkant te zien is. In de etalage hangt namelijk lingerie. Ik had niet echt iets nodig, maar het is toch altijd wel leuk om te snuffelen wat ze allemaal hebben aan nieuwe handige dingetjes.
Mijn buit? Die bestond uit een boekje over Dierenknuffels (had dat boekje gezien op de website van Aurora) en wat Franse borduurtijdschriften. En we hebben ook nog een Belgische VIP gezien, namelijk Paul Jambers, die boeken signeerde bij een boekhandel. Hij is qua lengte in het echt veel kleiner dan ik dacht. Ik vind hem zo’n mooie melodische stem hebben.
Bij de Zara geniet ik altijd zo van het gebouw (zie fotocollage hierboven). Terwijl mijn dochter zich beneden bezighoudt met zoeken, in de lange rij staan wachten en passen, schiet ik naar boven. Daar hebben ze af en toe hele mooie handgemaakte woonaccessoires. Ze waren nu volop bezig om de tafels vol te leggen met kerstrommeltjes. Wel zag ik daar nog een mooie gebreide sprei. Bij de trap staat een heerlijk ronde bank waar ik dan weer wacht op mijn dochter. Ondertussen maar weer de zoveelste foto’s van die mooie trap gemaakt.


Hiernaast nog een blik van een overdekte galerie met merkenwinkels op de Meir. Ik meen dat het Stadsfeestzaal heet als ik me niet vergis.
Onderweg naar de trein overwogen we om nog een pizza te gaan eten en mee naar huis te nemen. Vanwege de tijd (niet te lang van huis wegblijven i.v.m. onze hond) hebben we toch maar besloten even wat te drinken daar en de pizza’s Margaritha mee naar huis te nemen. Hoewel voor we thuis waren, waren ze al zo goed als op :-) Het is ook zo lekker om ze in de trein op te peuzelen!
Dan daarna inspiratie krijgen om van het geheel aan foto’s een sfeerbeeld te maken en voila ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten