zondag 6 december 2009

Sinterklaas in ere hersteld


Gisteren werd ik ineens geconfronteerd met het feit dat het toch wel jammer is dat er sinds een jaar of zeven, thuis geen Sinterklaas meer wordt gevierd. Dat gaf toch een soort heimweegevoel voor mijn dochter en dit jaar zelfs heviger. Wat ik heel goed begrijp omdat ik dat vroeger ook altijd kreeg als ik iedereen zo druk bezig zag met cadeautjes met Sinterklaas. Daarom verraste ik mijn moeder toen toch regelmatig (ondanks het feit niks te vieren) met leuke cadeautjes. Het cadeautjes geven zou de afgelopen jaren wel blijven bestaan… en daarom prikten we een datum om ze toch uit te wisselen en dat werd dan 21 of 22 december. Dat was een mooi moment omdat het weer lichter gaat worden. Dit wordt ook met Yule of Joelfeest genoemd. Maar nu draaien we ons besluit weer terug en Sinterklaas wordt weer in ere hersteld ;-)  
Daar zat ik dus gisteren wel even plotsklaps te kijken… en dat laat in de avond! Nu had ik geluk en had ik de cadeautjes al wel in huis omdat ik vanaf augustus al alles opzij leg. Alleen wanneer was het juiste moment? Even ad hoc handelen… Toen mijn dochter onder de douche stond, ging ‘ineens’ met veel aanhoudend gerinkel de bel. Ik riep haar dat ze heel snel moest komen kijken… en ja hoor daar kwam ze druipend met een handdoek om haar heen en keek zowel verbaasd als lachend. Sinterklaas was geweest ;-) Heerlijk is dat als je je dochter van 23 jaar zo blij kan krijgen met wat cadeautjes ;-) Dus vanaf dit jaar vieren we weer Sinterklaas! Zeer democratisch besloten ;-)
Vandaag kreeg ik ook nog onverwacht een cadeautje van de Sint via haar vriend. Een grote schijnwerper om de hond te zoeken in de tuin als die in het donker niet binnen wil komen… Vervelend was wel dat ik niks voor hem had. Ik moet maar eens bij de kerstman gaan informeren of die wat weet…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten