donderdag 3 december 2009

Modderveldje met varkens

Onlangs fietste ik na mijn werk binnendoor naar huis en kwam ik langs de Genneper Hoeve in Eindhoven waar ze ook biologische groenten, eieren, kaas e.d. verkopen. Het zonnetje brak net door en ik zag dat de varkentjes ook naar buiten huppelden door de modder om naar eikels te zoeken en deze op te knabbelen. Het was zo’n vrolijk gezicht dat gedartel in dat modderveldje. Gelukzalig geknor te horen met knabbelgeluidjes. Niet een die door de modder rolde, maar wel net als hondjes heel blij rondjes renden en heel enthousiast ook andere aanspoorden om mee te doen. Het ene veldje had grotere varkens dan het andere. Maar de oudere deden net zo hard mee als de jongere. He dat doet me goed om ze te zien genieten van het buiten zijn en spelen. Ik weet dat ze geslacht worden en als vegetariër heb ik daar natuurlijk wel moeite mee, maar deze hebben tenminste wel buiten gespeeld en zijn nu gelukkig. Zo kan het ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten