zaterdag 8 augustus 2009

Boomstructuur van mijn weblog

In een oud logje van me heb ik deze url al eens als tip doorgegeven en ik was benieuwd hoe mijn weblog er na zoveel tijd uit is gaan zien. Dat is nu op deze foto te zien. Het lijkt net stippelwerk.
Meestal zijn we gewend om een website heel structureel opgebouwd te zien via een sitemap of bv een blokdiagram met de vele hyperlinkjes overal. Toch kan het op vele manieren en hoeft het helemaal niet zo stijf rechtlijnig te zijn. Vaak kom je ook niet via de huisdeur  (Homeknopje) binnen, maar via allerlei ramen, luiken en tochtgaatjes. Via een woord of onderwerp kom je dan binnengevlogen en desgewenst open je een andere deurtje (andere knop, map of label). Ik vind het nog fascinerend om te zien hoe de tekening wordt opgebouwd en hoe het uiteindelijk wordt. Je kunt via mijn oude logje en de aangegeven url een url intypen en het schouwspel gaat dan beginnen! Niet iedere url werkt helaas, vooral de websites die opgebouwd zijn met cms niet (content management systemen). Herkenbaar aan een toevoeging bv aps of php.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten