zondag 14 juni 2009

Van 20 naar 48 zandlopertjes


De de laatste maand heb ik niet stilgezeten met zandlopertjes te maken. Heerlijk in het zonnetje buiten of binnen bij de tv. Ook weer wat nieuwe stofjes erbij gezocht en die weer gecombineerd met de eerste stofjes.
Het gaat voortaan ook iets trager. Ik werk ze namelijk ook af met de flanelsteek aan de achterkant om het rafelen te voorkomen (zie tweede foto). Dat is meer door ervaring van vorige keren. Door eventuele ‘ongelukjes’ (o.a. van koffie/thee knoeien, roest tot poezenongelukjes) moet er wel eens wat gewassen worden en neemt het rafelen erg toe. Omdat ik nog niet goed weet of ik het doorquilt straks, wil ik nu al hebben dat het eraan de achterkant ook netjes uitziet en is afgewerkt. Er dwarrelen nog wat ideetjes door mijn hoofd over het hoe en wat, maar voorlopig moet/mag ik eerst nog heel veel zandlopertjes fabriceren.

Tot nu toe is er ook nog geen naaimachine aan te pas gekomen zelfs.

De vierkantjes zijn nog niet gestreken en ook zijn de hoekjes nog niet geknipt. Nu ze op de foto staan, ga ik dat doen… (dan kan ik beter in de gaten houden welke nog op de foto moeten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten