zaterdag 13 juni 2009

Update van onze hond


Zoals ik al eerder vermeld heb, hebben we tegenwoordig een hond, een vrij jonge hond die zich nog puppy waant, maar toch bijna is uitgegroeid. Ik dacht altijd dat Pammetje, onze witte poes, aardig verhaarde, maar deze husky is tig-keer erger. Overal vliegen de plukken haren in het rond. Je borstelt hem grondig en hup daar ligt weer een berg. (Misschien een leuk experiment om er vilt van te maken…) Aan de zijflanken lijkt het net of er duizenden motten hebben huisgehouden. Erg fraai oogt hij dus momenteel niet zo op de foto.
Hij heeft het vooral in de tuin reuze naar zijn zin. Met name met gaten graven en rennen. Hij holt en huppelt vrolijk tientallen rondjes voor ik achter in de tuin ben aangekomen. Ook gaan we tegenwoordig naar de basistraining op zondag. Je ziet na 4 keer training andere honden al keurig aan de lijn naast het baasje lopen, maar die van ons rent zowel naar links, rechts, naar voren en naar achteren… en wij proberen hem daarbij niet te volgen… Zoiets wat je in een film ziet… Volgens mijn dochter heeft hij een concentratievermogen van een vuurvliegje. Hij leert graag, maar vergeet het ook weer snel omdat hij liever doet wat hij zelf leuk vindt. Met andere woorden, hij is erg eigenwijs. We proberen daarin nu een beetje een goed ritme te vinden. Naarmate hij ouder wordt, zal hij toch wel iets rustiger worden dan nu het geval is… hoop ik. Het is nu net een opstandige puber met kleutergedrag.


 Hij gaat ook graag met spulletjes aan de haal of. Of dat puur verveling is of om aandacht te krijgen, is de vraag. Voorlopig staat alles zoveel mogelijk hoog. Lege dozen en drukwerk zijn niet veilig. Lege plastic bloempotjes zijn erg leuk om overal mee naartoe te sjouwen. Aardbeiplantjes worden uit een hoge standaard meegenomen en bij zijn graafplekken gelegd. De afstandsbediening van de tv is enigszins vervormd en staat vol met tanden. Ook hebben we twee weken niet op internet gekund omdat meneer het had gepresteerd om een bundeltje snoeren door te bijten. Dat is dan ook de reden dat er even geen berichtjes van mij meer hier verschenen… Maar het is weer in orde, ik kan weer op internet en de nieuwe snoertjes zijn verstopt. Mijn dochter is echter met haar afstudeerscriptie bezig en heeft daardoor ook de pc dagelijks nodig nu. Ze zit nu in de afrondfase. Mijn tijd komt wel weer :-) .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten