vrijdag 19 december 2008

Communicatie KPN knudde

Nog maar even een vervolg op mijn overstap van Online naar KPN (vorig logje). Ik dacht dat alles wel zo’n beetje geregeld was, maar mooi niet dus. Dan maar aan de kaak stellen voor enig effect en ter waarschuwing voor anderen, weet waar je aan begint!
KPN vertelde mij in het eerste gesprek dat er in de 1e Kamer was besloten en bij OPTA dat je voortaan per maand mag opzeggen bij je provider. Ik zeg dus netjes op bij Online per 1 februari om in ieder geval niet zonder internet te zitten zodat het een en ander overlapt. Volgens Online moet ik echter nog tot 31 juli betalen, maar hebben het nu al wel zo ingesteld dat ik me niet meer kan inloggen op internet. Kan wel mail (lees spam) binnenhalen, maar niks meer versturen. Wel betalen, maar geen service meer verlenen. Oh ja en ik moet ook nog afbellen i.p.v. schrijven staat erin de standaard brief! Kassa dus! Wat een onzin dat dat niet schriftelijk kan. Dat is toch zeker ook rechtsgeldig! Ik heb daarom nog maar weer een brief geschreven met wat kreten van de besluitvorming van de 1e Kamer en maar afwachten nu.
Het laatste gesprek met de service van de KPN regelde daar een zekere Sander een afspraak met de monteur en wel vandaag de 19e. Ik kon deze dag vrij nemen dus kwam dat goed uit. Ik zit dus heel braaf al vanaf 7 uur te wachten, maar geen monteur. Daar er al zoveel mis is gegaan bij KPN ben ik na 4 uur toch maar gaan bellen. Eerst weer een paar keer mijn verhaal moeten doen waar de monteur blijft die me is afgesproken op deze dag, om vervolgens in de wacht te worden gezet omdat het uitgezocht wordt. Dan krijg ik een andere persoon aan de lijn en die gaat het weer uitzoeken. Na een hele poos krijg ik ineens wéér een andere aan de lijn en steeds zonder de melding doorverbonden te worden! Wat een rare manier! De bewuste laatste Marco zegt dat hij een briefje krijgt toegeschoven dat er wel een aantekening was gemaakt voor een monteur vandaag, maar geen opdracht is doorgegeven! Zou je ze niet! Wat zit daar in hemelsnaam voor personeel bij KPN? Vervolgens hoor ik dat het zeker niet voor 9 januari meer zal gaan. DAN heb ik geen vrij, nu wel. Dat is hun fout, toch niet de mijne! Ik kwam geen stuk verder met die knul die me met niemand wilde (duidelijk niet ‘mocht’ volgens mij) doorverbinden. Ik kreeg alleen een adres waar ik mijn klacht kan deponeren om een excuusbrief te ontvangen. Er zou momenteel ook geen enkele leidinggevende zijn. Geloof ik dat? Nee dus. Allemaal dezelfde functies… haha laat me niet lachen! Wat laf ook van zo’n griet om het zo’n knul door te spelen op een briefje. En oplossen of alternatief? Ho maar dus. Wel krijg ik om de paar dagen een brief met de melding dat ik binnen 2 weken aangesloten moet zijn, anders heb ik geen internet en kan ook niet meer bellen! Daarop was dan ook de afspraak van vandaag gebaseerd! Dus een monteur is dringend gewenst! Dat moment kan iedere dag nu zijn dat alles stopt…
Ik bel vervolgens maar weer opnieuw want je krijgt toch nooit dezelfde daar. Kom ik bij iemand uit die ik amper kan verstaan en me aanbeveelt een betalende monteur te nemen en vervolgens de kosten te declaren bij KPN. En dat zou KPN doen??? Ik heb al spijt dat ik in dit nieuwe ‘geweldige’ contract getrapt ben! Vervolgens verbindt hij me door met de afdelingen afzeggen. Daar wordt me verteld dat ik het contract niet meer ongeldig kan maken omdat de 2 weken nu om zijn (terwijl ik in de veronderstelling ben dat alles goed is geregeld door een zekere Sander) en ik het pakket al binnen heb. Huuuuh? Dus als je het pakket binnen hebt, zit je eraan vast? Dat was toch een foutje dat ze dat binnen 2 dagen hebben gestuurd i.p.v. 5 weken??? Of bewust per ongeluk? Zij mogen wel allerlei fouten maken en lossen het niet op. Ik moest eerst maar met de stroom meegaan en alles laten aansluiten en het dan weer opzeggen, want dat mag toch per maand! Ze bevestigden nogmaals dat Online me niet tot 31 juli mag laten betalen overigens.
Wat een afschuwelijk zootje allemaal, bureaucratisch tot en met en niks klopt er van alle afspraken! Ze hebben niet eens het fatsoen het netjes op te lossen terwijl het toch duidelijk hun fout is! Leuk hoor en dat net met de feestdagen! Alleen omdat die oenen van KPN echt totaal niks goed kunnen regelen! Mijn adrenaline zit hoog en ik ben ontzettend teleurgesteld van deze manier van ‘zaken doen’, vandaar dat ik dit verhaal hier deponeer…
En vooral hele fijne feestdagen aan al het personeel van KPN! Blijf vooral maar snel doorverbinden als klanten met problemen bellen veroorzaakt door KPN zelf, gooi ze in de wacht of hang per ongeluk op, daar schep je pas echt tevreden klanten mee! Reorganisatie is dringend gewenst met beter geschoold personeel die ook afspraken nakomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten