zondag 29 juni 2008

Een dagje rust

Dat heeft me echt goed gedaan een dagje vrij (vrijdag) om tegelijkertijd wat uren te compenseren van de vele die er nog staan! Ik was daar zo aan toe. Donderdag heb ik allerlei kasten uitgemest en mijn overvolle bureau opgeruimd op mijn werk voor een interne verhuizing. Op vrijdag werden de spullen van diegenen die op de begane grond werken verhuisd naar de kelder om na een maand weer opnieuw te verhuizen naar de eerste verdieping. Ik kon dus vrijdag daar niet komen werken :-) Of… je moest naar een andere locatie, dus nu maar liever compenseren. Het hele gebouw wordt per etage flink opgeknapt. Hopelijk is het nu een beetje afgelopen met al die interne verhuizingen, want in vijf jaar ben ik maar liefst 12 keer verhuisd van werkplek. De uitvinding van architecten voor kantoortuinen met flexibele werkplekken vind ik echt vreselijk. Ik zie er daarom ook erg tegenop om eind juli naar zo’n kantoortuin te moeten verhuizen. Een voordeel is dat niks je meer ontgaat wat er overal speelt, maar een nadeel is of ik dat wel allemaal moet weten en kan ik me zo wel genoeg concentreren. A.s. maandag heb ik een tijdelijke werkplek en moet ik die voor een maandje inrichten. Veel pak ik daarom niet uit, alleen wat ik nodig heb. Het is wel lekker koel daar in juli.

Ik heb het over vrijdag nu ;-) …: Heerlijk toch zo’n dagje vrij… Beetje uitslapen, lekker alles op m’n gemak doen en met spanning wachten op het verrassingspakket met twee kilo felgekleurde quiltlapjes! Ook had ik eindelijk eens kleine bamboenaaldjes besteld nummer 3 en een Clover haaknaald nummer 2,5. Ik kon precies volgen waar m’n pakketje was. Vanmiddag om 1 uur zag ik dat de chauffeur onderweg was. Spannend! Ik heb het al eens besteld met rozen- en bloemenlapjes, heel mooi daar niet van, maar de meeste hebben een lichte achtergrond, dus toch moeilijk te combineren onderling. Ik laat het idee rozenquilt niet los, maar moet toch nog wat rozenlapjes hebben met donkere achtergronden. Maar nu dus weer een ander pakket. Heerlijk is dat! De lapjes zijn al drie keer door mijn handen gegaan en al heel wat gedachten wat ik er wel niet allemaal van maken kan. Het zijn in totaal 50 verschillende lapjes van diverse lengtes. Eentje vond ik maar echt afschuwelijk en zes zijn niet zo mijn keus (jaren zeventig look, wilde motieven), maar dan blijven er nog altijd 43 lapjes over die ik wel heel mooi vind! Ik ben dus zeer tevreden over mijn verrassingspakket! De pennen en haaknaald ga ik binnenkort eens uitproberen.
Zaterdag (dat was gisteren, maar dit log schrijf vrijdagavond laat) weer een leuke dag voor de boeg. Dan ga ik met mijn dochter weer naar Antwerpen om het dunnetjes over te doen. Op 3 mei zijn we ook geweest, maar toen voelde ik me helemaal niet lekker en was maar ‘half’ aanwezig. Maar omdat ze toen jarig was, wilde ik haar dag niet verpesten om het niet door te laten gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten