dinsdag 15 april 2008

‘Sissy’


In een vorig weblog schreef ik al over het breischrift van Zr. Augusta en patronen waar ik geen snars van begrijp omdat het op een eigen soort brei-steno lijkt. Ik liet daar ook een patroon zien waarvan ik de beschrijving ook totaal niet snap. Maar bij dit patroon staan wel wat afkortingen! Echt iets voor puzzelaars of voor rasechte breisterren ;-) Bij één patroon zat een afbeelding met weer een onbegrijpelijke omschrijving wat ik nog zou laten zien. Bij dezen gescand en gexfcpload. Het patroon zal uit een tijdschrift zijn gekomen met weer als uitgeverij Eska zo rond 1952. Of het nu de gewoonte was in die periode om een naam aan breikleedjes te geven, weet ik niet, maar deze heet 'Sissy'. Heb je Sissy' gezien? Nee, 'Sissy' ligt nu niet op tafel, maar zit in de was. De hond is met 'Sissy' aan de haal…. Of van vorig weblog: 'Gertrude' moet nog gestreken worden ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten