donderdag 17 april 2008

Merklappen uit de lage landen

Van de week heb ik een leuke aanwinst bij voor in m’n boekenkast en dat is het boek:
Merklappen uit de lage landen van Joke Visser, uitgave 1994, Atrium, ISBN 90 6113 639X, 175 pagina’s, harde kaft.
Regelmatig ga ik even neuzen in een antiekzaakje met boeken onderweg van werk naar huis. Buiten staan 2 grote karren met daarin boeken die verkocht worden voor 1 euro. Soms tref ik daar wat leuks aan. Ik ga natuurlijk ook vaak even kijken of er binnen op het plankje met handwerkboeken wat staat. Helaas is dat niet vaak het geval of ze zijn te duur. Maar van de week trof ik dit boek aan over merklappen en dat is dan weer interessant. Het mooie is dan als ik wil afrekenen en ik heb ook boeken van de buitenkarretjes, ik die vaak gratis mee krijg! Zo ook nu weer twee ;-) Leuk was ook nog, dat er zonder dat ik dat ooit vraag, nog een bedrag af ging. Zo van… "Ohhhh geef maar tien euro."  Ik ben thuis direct gaan snuffelen op internet en daar is de vraagprijs zelfs vele malen hoger. Ik mag dus wel zeggen, dat ik een koopje had :-)
In Merklappen uit de lage landen van Joke Visser staat  een voorwoord van An Moonen. Tot pagina 27 staat er informatie over de klassieke merklap, letters en cijfers, de stoplap, rode schoolmerklappen, Berlijns werk, borduurmaterialen, -gereedschappen, -techniek en over het bewaren van merklappen. Vervolgens worden er 25 merklappen getoond met informatie, gevolgd door 10 teltekeningen van merklappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten