dinsdag 1 april 2008

Bolsa met bloemen


Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het breien van mijn eerste bolsa. Het tasje lag al een geruime tijd te wachten op de definitieve afwerking en met name de flosjes draaien en vastmaken. Deze week zat ik aardig in dat ritme om draadjes in te stoppen, koordjes te draaien en flosjes te maken en heb ook deze bolsa met bloemen af. Na deze bolsa is het eigenlijk allemaal begonnen en kreeg ik de smaak te pakken om met kleurige wol motieven in de breien en volgden er dan ook nog meer. De vorm van het tasje is nog eenvoudig, het loopt iets uit naar beneden. Twee gaatjestoeren zitten bovenaan waarvan door de bovenste toer twee gedraaide koordjes zijn geregen zodat je ze in tegengestelde richting aan kunt trekken. Ik heb hier geen flits gebruikt met fotograferen, de gele wol is in werkelijkheid feller van kleur. Hier komt het wat flauw en lichter over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten