woensdag 13 februari 2008

Lapjesmarkt Eindhoven

Op dinsdagmorgen heb je op de Markt in Eindhoven ook markt, waaronder ook lapjes. Tussen de middag is het een favoriete bezigheid van me om even een frisse neus te halen en daar op de markt te struinen. Het leuke is dat er veel kramen hun stoffen wegdoen voor 1 euro de meter. Meestal is het niet veel, maar af en toe zit er toch wat leuks bij. Een paar weken geleden was er iedere week een ander leuk ruitje en streepje. Leuk dus om de grote voorraad nog meer te vergroten. Puur voor de heb… en natuurlijk ook om er ooit eens wat van te maken ;-)
Gisteren was er een kraam met lapjes voor 50 cent per stuk en nam je er 20 tegelijk werd het goedkoper. Mijn lapjes zijn 35 cent per stuk nu. De meeste zijn een halve meter, maar ook zijn erbij van meer dan een meter. Weer even 'verse' lapjes om tegenaan te kijken hier :-) Er ontbreekt er nog een, want die heb ik meteen uitgewassen omdat ik veel te nieuwsgierig was of de vlekken eruit gingen, ja dus :-) De marktkoopman propte alles in twee hele grote draagtassen. Ik probeerde vooral ongemerkt met die grote tassen op mijn werk naar mijn kantoor te lopen, maar een paar vrouwelijke collega's kwamen toch even kijken en ook 'voelen' ;-) Maar opgevouwen is de omvang toch heel wat kleiner geworden. Er zijn veel lapjes van katoen bij. Was dus genieten gisterenavond op de bank, met steeds een ander lapje te voelen, te aaien, uit te vouwen, dubbel te vouwen… nou ja, gewoon lekker spelen dus met een tiental aan ideeën in mijn hoofd ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten