zaterdag 2 februari 2008

ABC-ghij

Tot de letter J ben ik gekomen van mijn ABC, maar ik moet nog wel veel invullen bij de rand.
Vandaag zat ik toch wel wat te glunderen om de creaties van mijn dochter. Ze breit niet, haakt niet, borduurt niet, kortom ik heb haar niet enthousiast kunnen krijgen hiervoor. Maar met andere knutsels, fabriceert ze zo iets leuks in elkaar. Zoals bekend, is het nu carnaval in het zuiden, totaal niet aan mij besteed, maar mijn dochter gaat dan al jaren met haar oude groepje van het VWO op zaterdag samen uit. Eerst gezellig bijpraten bij iemand thuis, vervolgens naar een carnavalstent (die vannacht door de zwaarte van sneeuw is ingestort…) om daarna af te zakken naar een plaatselijk bruin cafeetje. Ze blijven dan met de hele groep bij diegene slapen en de volgende dag zie ik haar weer terug. Dit jaar kwam ze me vanmiddag om 2 uur vertellen dat ze het wel geinig vond om als een elfje (ze is 21!) te verschijnen. Om 6 uur moest ze weg… Ik hield mijn adem in, 4 uur de tijd dus voor alles. Met 2 oude stomerijhangers, knalroze tule en zilver inpaklint ging ze freubelen en de vleugeltjes zagen er echt kei leuk uit! Om haar middel had ze aan een riem van haar rok allerlei doorzichtige sjawltjes geknoopt die fladderend naar beneden hingen. Ik moest wel glimlachen want dit droeg ze ook toen ze 5 of 6 was. Ze kon het zich totaal niet meer herinneren, maar het is blijkbaar toch ergens blijven hangen! Op school werd toen voor een toneelstuk zulke sjawltjes gevraagd mee te nemen. Ze vond het toen veel te zonde ze weg te geven en de sjaaltjes zag ik zo weken lang fladderen door het huis aan haar middel. Vervolgens verdwenen al haar sjaaltjes in de verkleeddoos om er vandaag weer uit te komen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten